وی این پروژه را یکی از فعالترین پروژههای فعلی کشور خواند و عنوان کرد: منطقه دو آزادراه تهران – شمال یکی از چهار منطقه این آزادراه بوده که به طول ۲۲ کیلومتر در ادامه منطقه یک در حال اجرا است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بخش اول آن که برای بهرهبرداری پیشبینی شده، ۸۸.۵ درصد است که با برنامهریزی باند غربی منطقه دو و تونل شرقی را زیر ترافیک خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از فعالیت دو هزار و ۹۵۰ نفر نیروی انسانی در این پروژه خبر داد و اظهار کرد: همچنین یک هزار و ۴۶۰ دستگاه ماشینآلات مختلف مرتبط با راهسازی در طول ۲۲ کیلومتر از منطقه دو آزادراه تهران- شمال در تمامی ابنیه و پلهای سرتاسر مسیر عملیات در حال فعالیت هستند.
خادمی با بیان اینکه در باند غربی و تونل شرقی عملیات پایانی در حال بهرهبرداری است، اظهار کرد: تا کنون برای منطقه دو قریب به شش هزار میلیارد تومان هزینه شده است که ۵۰ درصد را دولت و ۵۰ درصد را بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایهگذار تامین کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم عملیات باند اول این آزادراه که در اولویت ما است تا پایان سال به اتمام برسد و بر آنیم فضای ایمنی همچون تاسیسات کنترلی، روشنایی تونلها، نصب جت فنها و … وارد کارگاه شوند و عملیات اجرایی آزادراه تهران – شمال در منطقه دو را تا پل زنگوله که پس از تونل طویل البرز و در محدوده استان مازندران است به صورت آزادراهی برای مردم عزیز کشور به بهرهبرداری رسانیم.