باند ۲۹ فرودگاه مهرآباد بعد از یک سال تعمیرات، به بهره‌برداری می‌رسد

سیدی تاکید کرد: باند فرودگاه هیچ مشکلی ندارد، اما هتل‌های مشهد بعد از انتشار اخبار مربوط به عدم ایمنی باند فرودگاه تا ۴۰ درصد با کاهش مسافر مواجه شد و ما تاکید داریم مشکل از باند فرودگاه نیست.



منبع

سیدی گفت: ۱۳۰ دستگاه کمک ناوبری از قبیل رادار و وسایل ارتباطی در حال سرویس دهی است و  روزانه ۱۴۰۰ پرواز شامل پرواز داخلی و پروازهای بین المللی و  پروازهای عبوری را پوشش میدهند..

«حمیدرضا سیدی» امروز چهارشنبه در نشست مشترک با سایر مسولان صنعت هوایی کشور که به مناسبت هفته دولت در محل سازمان هواپیمایی برگزار شد، گفت: در سال جاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در فرودگاههای کشور برنامه ریزی شد که در حال اجراست.

 وی درباره فرودگاه مشهد و تکرار موضوع ترکیدن لاستیک هواپیماها در این فرودگاه افزود: از دستگاه قضا خواستیم تا زمانی که تحقیقات فنی فرودگاه تمام نشده در این باره ورود نکند.

به گفته سیدی، روزانه ۳۵۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد نشست و برخواست دارد و افتتاح باند ۲۹ چپ تاثیر زیادی در کاهش ترافیک پروازی دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: دولت سیزدهم عقب ماندگی زیر ساخت را  در حوزه فردگاه جبران کرد و ابر پروژه بازسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد را انجام دادیم و تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد.
 
وی در این جلسه با بیان اینکه مسوولیت ۵۳ فرودگاه فعال را در کشور بر عهده داریم، گفت: در بهار ۱۴۰۰ ، ۳۹ درصد اعزام و پذیرش و افزایش حمل بار را در فرودگاهها داشتیم. در مجموع فرودگاههای کشور ظرفیت بیشتری برای پذیرش مسافر و بار دارند و امیدواریم با توسعه ناوگان از ظرفیت کامل فرودگاههااستفاده کنیم.

  ویدیو/ بندر ترکمن؛ اینجا ماهی‌ها را چوب می‌زنند
وی افزود: باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد که بیش از یکسال است با هزینه ۶۰۰ میلیاردی درحال زیرسازی و بارسازی است اکنون در مرحله خط کشی و روشنایی باند و اخذ مجوز از سازمان برای بهره برداری نهایی قرار دارد. 

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اکنون سیستم ناوبری کشور روزانه ۱۴۰۰ پرواز را سرویس می دهد.