برقراری ۵۳۴ پرواز برای اعزام و بازگشت زائران حسینی به عتبات

به گزارش روز جمعه مجله خبری راه و ساختمان از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «غلامرضا رستمیان» افزود: فرودگاه‌های کشور برای اعزام زائران اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین امسال آمادگی دارند.

وی ادامه داد: تا این لحظه برای پروازهای اربعین که از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ شهریور انجام خواهد شد، ۵۳۴ پرواز در نظر گرفته شده است که تعداد ۲۶۷ پرواز عملیات رفت و ۲۶۷ پرواز برای  برگشت مجوز گرفته‌اند. 

رستمیان خاطرنشان کرد: برای شهرهای تبریز، ساری، کرمانشاه، رشت، گرگان، یزد، اصفهان، لامرد، لار، کرمان، شیراز، مشهد و مهرآباد تهران مجوز صادر شده است و مجوز پروازی برای  چند شهر دیگر در روزهای آینده افزوده خواهد شد.

 گفتنی است در عملیات اربعین امسال ۹ فرودگاه بین المللی و ۲۹ فرودگاه دارای مرز هوایی قابلیت اعزام زائران به عتبات عالیات را دارند.  



منبع

 مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه تعداد زائران اربعین نسبت حجاج بیت‌الله الحرام بیشتر است گفت: در عملیات حج فقط شرکت هواپیمایی «هما» انتقال حجاج را برعهده داشت؛ اما در عملیات اربعین ایرلاین‌های مختلفی که مجوز پرواز داشته باشند به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.