وی مسئولیت راهداری و نگهداشت شبکه راههای کشور و سیاستگذاری حوزه حمل و نقل جادهای را ماموریتهای اصلی این سازمان برشمرد.

داریوش امانی خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایهگذاری ناوگان، پایانههای خصوصی و مراکز معاینه فنی در بخش خصوصی، وظیفه ما تسهیلگری و سیاستگذاری مناسب برای تداوم فعالیت فعالان این حوزه است.
وی گسترش، مدیریت، توسعه و نظارت بر سامانههای مدیریتی را اولویتی مهم خواند و تأکید کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی و گستردگی دامنه خدمات و اقدامات، باید از ظرفیت بخش خصوصی در سیاستگذاریها و ارائه خدمات بهنحو مطلوب بهره برد و دولت باید با سیاستگذاری، موانع پیش روی فعالیت سرمایهگذاران بخش را تسهیل کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع واردات ناوگان حملونقل عمومی مسافر برون شهری گفت: برای تأمین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برنامهریزی شده است.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402110704680/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A3%D9%85%DB%8C%D9%86-%DB%B2%DB%B0%DB%B0%DB%B0-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C
هادیانفر تسهیل در جابهجایی بار و مسافر را وظیفه ذاتی وزارت راه و سازمان راهداری و حملونقل جادهای برشمرد و افزود: مدیران باید با اقدامات تحولی و ماندگار، بهدنبال تحولآفرینی و برداشتن گامهای بزرگ باشند.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای ادامه داد: در حالی که تمام خدمات پایانه های مرزی اعم از خدمات ساخت و ساز، نگهداشت و سرویسدهی بر عهده سازمان راهداری و حملونقل جادهای است، مدیریت پایانهها بر عهده این سازمان نیست و ضروری است سطح اختیارات، اقدامات و مدیریت واحد مشخص و قانونمند شود.
این گزارش سازمان راهداری و حملونقل جاده ای میافزاید معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از مرکز مدیریت راههای کشور بازدید کرد و گزارشی از عملکرد سامانههای هوشمند حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای توسط معاون راهداری و معاون حمل و نقل سازمان ارائه شد.
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نیاز کشور به افزایش ناوگان اتوبوسرانی، برنامهریزی برای تأمین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس و افزودن به ناوگان فعال در این بخش انجام شدهاست.
امانی اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات و کاستیهای موجود در این بخش، در حوزه ترانزیت بار، روکش آسفالت و ساخت راههای روستایی و دیگر بخشها اقدامات خوبی رقم خورده و در حال انجام است.
احداث مجتمع خدمات رفاهی در هر ۴۵ کیلومتر مسیر از محورهای مواصلاتی
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای هم در این نشست با اشاره به آسیبهای جدی شیوع کرونا به فعالان بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی گفت: به دنبال واردات اتوبوس هستیم، اما لازمه اقبال سرمایهگذاران به این امر، داشتن صرفه اقتصادی است.
به گزارش ایسنا، کمال هادیانفر در نشست هماندیشی با رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای و مدیران این سازمان، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز امروز کشور به کارهای جهادی و بزرگ گفت: این روحیه خدمترسانی و جهادی در بدنه سازمان راهداری و حملونقل جادهای با وجود فعالیت شبانهروزی و مستمر در شرایط گرما و سرمای طاقتفرسا توسط نیروهای این سازمان مشهود است.
هادیانفر اظهار کرد: امروز کشور نیازمند کارهای جهادی و بزرگ است و این روحیه خدمترسانی در بدنه سازمان راهداری و حملونقل جادهای وجود دارد.
وی تصریح کرد: هماکنون ۱۰۵۵ مجتمع خدمات رفاهی در کشور در حال بهرهبرداری بوده و ۵۵۰ مجتمع دیگر در حال ساخت است که با تکمیل آنها، در هر ۴۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور یک مجتمع خدمات رفاهی فعال خواهد بود.