وی افزود: بخش بامدژ- اهواز که روز شنبه به طور رسمی افتتاح شد در بهمن ماه سال گذشته با حضور کمیسیون تعیین سرعت که متشکل از نمایندگان ادارههای کل ایمنی، خط، سیر و حرکت و منطقه است سرعت استاندارد این خط را ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و این یعنی که خط آماده بهره برداری رسمی بود. سپس کمیسیون تحویل موقت که متشکل از نمایندگان دفتر مهندسی نظارت، خط، ارتباط و علائم، مشاور طرح و مدیرکل منطقه است از محور بازدید کرد و با تایید اتمام کار، صورتجلسه تحویل موقت که به منزله تاییدیه پایانی پروژه است امضا شد.
داوودی درباره برخی شایعات و شبهات درباره افتتاح پروژه خط دوم اهواز- اندیمشک نیز گفت: هیچ پروژه ای را بهصورت ناقص و نمایشی افتتاح نکردیم و خط دوم اهواز اندیمشک هم در بخش ۷۰ کیلومتری شوش- بامدژ که سال گذشته با حضور شهید رئیسی افتتاح شد و هم بخش ۴۰ کیلومتری بامدژ- اهواز که ابتدای این هفته افتتاح شد، به لحاظ استاندارد کاملا آماده بهره برداری بودند و سپس افتتاح شدند.
معاون فنی و زیربنایی راه آهن درباره پروژه احداث خط دوم راه آهن اهواز- اندیمشک توضیح داد: بخش نخست این پروژه ۱۴۰ کیلومتری در سال ۱۳۹۶ در حدفاصل اندیمشک تا شوش افتتاح شد و پس از آن تا سال ۱۴۰۰ پروژه تقریبا متوقف شد تا جایی که حتی پیمانکار درخواست فسخ قرار داد را ارائه کرد.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «سید مصطفی داوودی» افزود: در دولت سیزدهم هیچ پروژه ای را پیش از تکمیل و رسیدن به شرایط کافی و استاندارد افتتاح نکردیم.
وی ادامهداد: در سال ۱۴۰۰ توانستیم تعامل خوب و رو به جلویی با پیمانکار داشته باشیم و بدون فسخ قرار داد و بازگشت به نقطه اول، کار ادامه پیدا کرد. در نتیجه ۷۰ کیلومتر شوش تا بامدژ در اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور شهید رئیسی افتتاح شد.
این مقام مسئول راهآهن تصریحکرد: بهعبارت دیگر این پروژه از اردیبهشت آماده بهرهبرداری بوده و حتی قبل از برگزاری مراسم افتتاح رسمی بهصورت آزمایشی توسط قطارهای باری و مسافری مورد بهره برداری قرار گرفته بود و اینکه بعضی بدون اطلاع و احتمالا از روی اغراض شخصی یا سیاسی این پروژه را ناقص اعلام کرده اند، شیطنت و دروغگویی است.