بهره‌برداری جاده در حال ساخت سیرجان و حوادث مرگبار/دادستان حکم به انسداد مسیر داد

۳۰ زخمی و ۸ کشته در یکماه 

براساس آمارها طی ماه گذشته در این مسیر بیش از ۳۰ نفر مجروح و هشت تن جان باخته‌اند و مردم منطقه نام این محور را جاده مرگ گذاشته‌اند و بر بهره‌برداری کامل تاکید دارند.

وی افزود: بیشترین مصدومان و فوتی ها در حوادث اخیر مربوط به ابتدای محور مواصلاتی سیرجان – بافت بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی سیرجان نیز از ثبت آمار ۱۲۷ مصدوم و فوتی بر اثر تصادفات طی هفته گذشته در شهرستان سیرجان خبر داد و گفت: چهار حادثه ویژه از تاریخ ۹ خرداد تا امروز در محورهای شهرستان رخ داده است.

حکم دادستانی

نیک‌ورز افزود: بعد از رفع نقص و بهره برداری کامل اباند دوم اجازه بهره برداری خواهیم داد.

نظر پلیس‌راه

به گفته وی، اجرای ناقص باند دوم محور موجب سردرگمی و بی نظمی ترافیکی می شد که پس از تشکیل جلسات متعدد و با قید فوریت اینک بخش‌های از باند دوم ساخته شده در محور تا پیش از ایمن‌سازی و بهره‌برداری کامل، مسدود شد.

خاطیان تحت تعقیب قرار می‌گیرند

قاضی محسن نیک‌ورز دادستان سیرجان در همین زمینه به خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان گفت: از ابتدای سال جاری حوادث و تصادفات متعددی در این محور رخ داده است.

وی افزود: سبقت های غیر مجاز و سرعت های بالا عامل اصلی این تصادفات بوده است اما  اگر رانندگان وسایل نقلیه به علائم و تابلوهای مسیر توجه می کردند ضامن سلامتی خود و دیگران بودند.

این درحالی است که در این مسیر، پروژه احداث باند دوم در قطعه های مختلف در جریان بوده است و بهره‌برداری از برخی بخش های ساخته شده بدون آنکه ایمن سازی لازم در آنها صورت گیرد، حادثه ساز بوده است.

  ترافیک مرز مهران و چذابه همچنان سنگین است

دادستان سیرجان تاکید کرد: مسئولیت برعهده کسانی است که در اثر بی‌تدبیری یا سهل‌انگاری باعث رقم خوردن چنین حوادثی شدند و قطعا تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، با توجه به افزایش تصادفات و حوادث محور سیرجان -بافت مردم گلایه مند و خواستار تکمیل و بهره‌برداری کامل باند دوم این محور هستند.

به گفته نبی‌الله حیدرپور، حوادث با پنج یا بیشتر کشته و مصدوم در دسته حوادث ویژه قرار می‌گیرد.

به گفته وی، برخورد قضایی با متخلفان به صورت  قاطع انجام می شود.

سرهنگ مهدی سلیمی فرمانده پلیس راه سیرجان نیز گفت: در فصل بهار و تابستان این محور از ترافیک بیشتری برخوردار است اما آنچه اهمیت دارد بی‌توجهی برخی رانندگان وسایل نقلیه به قوانین راهنمایی و رانندگی است که حوادث را به وجود می آورد.

تشریح آماری حوادث

سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قراردارد.



منبع

مسیر سیرجان تا بافت  ۱۰۰ کیلومتر است اما تا کیلومتر ۳۵ در بخش بَلوَرد ترافیک و حوادث بیشتری رخ می دهد.