بیست‌وسومین مرکز کشور به شبکه ریلی متصل شد

وی با بیان این‌که بخش مسافری راه‌آهن همدان – سنندج ۱۰۰ درصد آماده بهره‌برداری است، گفت: پروژه راه‌آهن همدان – سنندج از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و در دو سال گذشته ۳۰ درصد پیشرفت داشته است. پیش‌بینی‌ می‌کنیم که در سال اول بهره‌برداری، ۴۵۰ هزار نفر مسافر و در بخش باری ۱.۸ میلیون تن بار در این مسیر جابه‌جا شود. در این مسیر همچنین کارخانه فولاد و سیمان موجود است که امکان ارتباط با این شبکه ریلی را دارند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه برای سال جاری چهار پروژه ریلی در برنامه داریم و با حمایت‌های صورت‌گرفته تا الان دو مورد را به افتتاح رساندیم، گفت: با افتتاح راه‌آهن همدان – سنندج بیست‌وسومین مرکز کشور را به شبکه ریلی متصل کردیم.

وی با بیان اینکه افتتاح دو پروژه ریلی در یک سال کاری مهم است، گفت: با افتتاح راه‌آهن همدان – سنندج بیست‌وسومین مرکز کشور را به شبکه ریلی متصل کردیم و در تلاش هستیم با برخی از صنایع ارتباط گرفته تا باعث شویم که شبکه ریلی کشور در جابه‌جایی بار نقش خود را ایفا کند.

خطیبی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های سال جاری، تا کنون ۱۹۵ کیلومتر از ۴۰۷ کیلومتر مسیر ریلی برنامه‌ریزی‌شده به بهره‌برداری رسیده است و اگر با منابعی که در اختیارمان قرار می‌گیرد بتوانیم ۴۰۷ کیلومتر را تکمیل کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

بیست‌وسومین مرکز کشور به شبکه ریلی متصل شد

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، درباره راه‌آهن رشت – آستارا نیز گفت: در این زمینه تاکنون با طرف روسی ۶۵ درصد پیشرفت مذاکره داشته‌ایم. همچنین فرصت شش‌ماهه در اختیار روس‌ها قرار گرفته که هنوز تمام نشده و بر اساس برنامه‌ریزی شش‌ماهه کارهای نقشه و برآوردی در حال مطالعه از سوی روسیه است و منتظریم این زمان تمام شود.

  قیمت روز دستگاه اسکاج بافی ایران کاپ | ایران کاپ
انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402080906662/%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D8%B3%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D8%B5%D9%84-%D8%B4%D8%AFبه گزارش ایسنا، عباس خطیبی در نشست خبری با بیان اینکه با یک برنامه‌ریزی مدون در راستای تکالیفی که بر عهده ما قرار داده شده برنامه داریم، گفت: برای سال جاری چهار پروژه ریلی در برنامه داریم و با حمایت‌های صورت‌گرفته تا الان دو مورد را به افتتاح رساندیم. پروژه‌های ریلی با توجه به حجم عملیات اجرایی و زیرساخت‌های فنی، متفاوت با پروژه‌های دیگر هستند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اظهار کرد: ما برای ساخت ۱۵۱ کیلومتر این مسیر ریلی، اراضی ملی در اختیار نداشتیم؛ عبور از این مسیر برای اینکه برای مردم هم مشکلی ایجاد نکند کار دشواری بود و از این رو ۷۵ دستگاه پل و تقاطع در مسیر قرار گرفته است.