تاجیکستان پروازهای منظم خود به ایران را از سر گرفت

به گفته وی، شرکت هواپیمایی ایران ایر، دو بار در هفته پرواز دوشنبه – تهران – دوشنبه را انجام خواهد داد.

به گزارش روز یکشنبه مجله خبری راه و ساختمان، یک منبع رسمی در سازمان هواپیمایی دولت تاجیکستان به آسیا پلاس گفت: پس از یک وقفه دو ساله ناشی از همه گیری ویروس کرونا، تاجیکستان پروازهای منظم خود را از دوشنبه به تهران از سر گرفت.

آسیا پلاس اضافه کرد: شرکت هواپیمایی ملی ایران با نام تجاری «ایران ایر»، از سال ۲۰۱۸ خدمات برنامه ریزی شده را به ۷۱ مقصد در آسیا و اروپا انجام می دهد. پایگاه های اصلی «ایران ایر» فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و فرودگاه مهرآباد هستند که هر دو در تهران، پایتخت ایران واقع شده اند. به به نوشته آسیا پلاس، «ایران ایر» در داخل کشور عموما با نام هما که نام یک «گریفین » (تصویری از ترکیب شیر و عقاب- نماد قدرتمندی از هوشیاری و قدرت) اسطوره ای ایرانی و همچنین مخفف خطوط هوایی ملی ایران در زبان فارسی است، شناخته می شود.



منبع

آسیا پلاس تاجیکستان نوشت: ایران یکی از محبوب ترین مقاصد برای تاجیک ها است زیرا این دو ملت دارای پیوندهای تاریخی، زبانی و فرهنگی هستند.

قاسمی خاطرنشان کرد: در آینده به تدریج تعداد پروازها به تاجیکستان تا چهار پرواز در هفته افزایش خواهد یافت.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهورری اسلامی ایران پیشتر گفته بود که اولین پرواز این مسیر هوایی ۲۳ خرداد انجام می شود.

«سامان ایر» اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در تاجیکستان دفتر مرکزی آن در دوشنبه است. این شرکت هواپیمایی در ۵ فوریه ۲۰۰۸ با پروازهای منظم به مسکو و دبی شروع به کار کرد. سامان ایر همچنین به عنوان حامل رسمی رئیس جمهوری تاجیکستان و سایر مقامات عالی رتبه این کشور فعالیت می کند.

  تاخیر و لغو چند پرواز از فرودگاه مهرآباد به دلیل بارش برف و باران در کشور

این منبع افزود: «در صورت امکان، سامان ایر تاجیکستان نیز پروازهای خود را در این مسیر هوایی انجام خواهد داد».

تاجیکستان در ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ تمامی پروازهای هوایی خود به ایران را به دلیل رعایت اقدامات احتیاطی در مورد بیماری کرونا به حال تعلیق درآورده بود.