تاریخچه و سبک‌های معماری مدرن و تفاوت آن با معماری پست مدرن استوارسازان | road-housing

موسسه کنکور پزشکی سالیانه زیادی است که در زمینه مشاور تحصیلی فعالیت دارد و باعث موفقیت عزیزان بسیار زیاده شده است. برای آشنایی بیشتر و بهتر با سایر رشته‌های دانشگاهی روی این لینک کلیک کنید. برای مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزش زبان خارجی+ اینجا کلیک کنید.

  • جدیدترین و دقیق‌ترین شیوه در تحلیل نحوه تفکرطراحان حین مواجه با مسئله طراحی، آنالیز جلسات طراحی به کمک روش لینکوگرافی است.
  • مصرف بهینه انرژی، یکی دیگر از نکات مهمی محسوب می‌شود که در معماری مدرن به آن توجه ویژه‌ای شده است.
  • رشته‌ی تکنولوژی معماری به افرادی نیاز دارد که هوش خیلی زیادی داشته باشند و توانایی این را داشته باشند که به‌طور مداوم خود را به‌روز کنند.
  • نیاز روزافزون گسترش فضاهای آموزشی همگام با افزایش جمعیت دانش‌آموزی و عدم کفایت برخی فضاهای موجود، یکی از مشکلات اساسی جامعه امروزی مدارس کشور است.

رشته معماری جزو آن دسته از رشته‌هایی است که صرفا نمی‌توان به تحصیلات دانشگاهی متکی بود و بایستی حتما بحث تجربه کاری را نیز در راستای تامین نیازهای بازار کار مدنظر قرار داد. رشته مهندسی معماری با توجه به جهانی بودن آن و کاربردش در سراسر دنیا، قابلیت ادامه تحصیل در خارج از کشور را نیز دارد. کشورهای دیگری همچون ایالات متحده، کانادا، استرالیا و غیره نیز در زمینه معماری – بخصوص گرایش‌های کارشناسی ارشد – دارای شرایطی معین برای ادامه تحصیل علاقه‌مندان تا بالاترین مقاطع ممکن هستند.

انواع معماری[ویرایش]

معماری مدرن به طراحی مجتمع های وسیع ساختمانی و طرح های جامع شهری نیز می پردازد. در معماری ایرانی قدیم خانه هایی که حیاط دار بودند درونگرایی از خصوصیات اصلی است، همچنین استفاده از فضاهای باز نظیر باغ سازی، استفاده از آب و آبنما. کلیه فضاها، در پیرامون حیاط هستند و به غیر از هشتی هیچ گونه ارتباط فیزیکی و بصری با خیابان ندارند.

  امروز اکثر مناطق کشور بارانی است/ بارش شدید برف در غرب و شمال غرب

کارایی[ویرایش]

ایده تعمیق در طبیعت و توجه به نحوه رشد و شکل‌گیری پدیده‌های زیستی بجای تقلید از لایه‌های سطحی و شکلی، سابقه‌ای طولانی دارد. لیکن در عمل، توانایی علمی و فنی کافی برای اجرای آن وجود نداشته است. شاید بتوان دلیل آن را انتخاب سطحی موضوعات پیچیده و غیر قابل احاطه به لحاظ ضعف در زمینه‌های علمی و یا نبود امکانات فنی برای اجرا دانست. حال با مجله خبری ساختمان عنایت به تحولات فنی و علمی در چند دهه اخیر امکان‌پذیری چنین رویکرد ماهیتی، دور از ذهن نمی‌باشد. ظهور نظریات و روش‌های رایانشی نوین بر گرفته از سیستم‌های زیست‌شناختی، در طی چند دهه اخیر، تعمیق در اصول و قواعد فرآیند تولید فرم را امکان‌پذیر نموده است. یکی از الگوهای مطرح در فرآیند رشد پدیده‌های زیستی، الگوی رشد دیفرانسیلی می‌باشد.

http://arianarchitects.ir

کلمه معمار در زبان لاتین Architect و در زبان عربی از ریشه ” عمر” به معنای عمران و آبادانی و در زبان فارسی نیز از کلمه مهراز که از دوبخش “مه” به معنی بزرگ و “راز” به معنی سازنده تعریف شده است. معماری اروپا در قرون ۱۷ و ۱۸ با الهام از یافته های باستان شناختی مجدداً بر اسلوب های جدی تر کلاسیک تمرکز یافت. بازسازی لندن در مقیاس بزرگ، توسط رابرت آدام۴۹ و جان نَش۵۰، و بعدها بازسازی پاریس توسط ژرژ اوسمان۵۱ از آن جمله اند. این فسانه از بهر آن گفتم که تا آنگه که معماری این مزرعه به تو مفوض است نگذاری که بی عمارت گذارند. ( مرزبان نامه ص 292 ).با این مقدمات معماری ولایت خوارزم بدو ارزانی داشتیم. اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

  اراده‌ای برای جبران رهاشدگی بازارِ مسکن/ هرمزگان زیر ذره‌بین نظارت