تازه‌ترین آمار بنگاه‌های مشمول معافیت بیمه‌ای

تازه‌ترین آمار بنگاه‌های مشمول معافیت بیمه‌ای

به گزارش ایسنا، طرح کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از برنامه‌های موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که ذیل برنامه سیاست‌های فعال بازار کار در قالب تبصره (۱۸) قوانین بودجه سنواتی تدوین شده است.

آخرین نتایج اجرای طرح کارورزی از ثبت نام ۱۶۰ هزار و ۱۶۲ نفر و جذب ۶۸ هزار و ۴۷۵ نفر در این طرح حکایت دارد.

کمک هزینه کارورزی وجهی است که در پایان دوره مقدماتی کارورزی و متناسب با مدت آن به کارورز پرداخت می شود. به اعتقاد کارشناسان، یکی از ویژگی‌­های برجسته طرح تلفیق آن با طرح معافیت بیمه کارفرمایی و توجه توأمان به هریک از طرف­‌های عرضه و تقاضای بازار کار است که موجب فراهم کردن شرایط جذب پایدار نیروی کار شغل اولی از سوی کارفرما می شود.

مهمترین مزیت طرح کارورزی برای کارآفرینان و کارفرمایان این است که در صورت جذب کارورز، کارفرما از معافیت حق بیمه به مدت حداکثر دو سال برخوردار می‌شود.

وزارت کار به عنوان مجری طرح در چند سال گذشته تلاش کرده با اجرای این طرح، بستر لازم برای مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بـا استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده موجود در واحدهای فعال اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی فراهم شود.

تعداد بنگاه‌های پذیرنده در طرح ۲۲ هزار و ۶۴ واحد بوده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۲۱ واحد مشمول معافیت بیمه ای شده اند. استان های فارس و خوزستان بیشترین تعداد داوطلب ثبت نام کرده و قرارداد کار منعقده را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

  افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی در بنادر شرق هرمزگان

منبع: https://www.isna.ir/news/1402063119235/%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D9%85%D9%88%D9%84-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C

از جمله اهداف اجرای این طرح، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان و کاهش هزینه به کارگماری نیروی کار برای کارفرماست.

تازه‌ترین آمار بنگاه‌های مشمول معافیت بیمه‌ای

به گزارش ایسنا، بنگاه‌های اقتصادی و فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقمند به بهره‌مندی از مزایای دوره کارورزی و معافیت بیمه‌ای می‌توانند به سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

داشتن مدرک دانشگاهی حداقل کارشناسی و کمتر از ۳۵ سال سن از جمله شرایط برخورداری از مزایای این طرح است. برای متقاضیان مرد نیز داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه الزامی است.

آخرین نتایج اجرای طرح کارورزی در کشور نشان می دهد که بیش از ۶۸ هزار نفر از فارغ التحصیلان از طریق این طرح موفق به عقد قرارداد کار شده و بیش از ۱۲ هزار بنگاه از معافیت بیمه‌ای بهره مند شده اند.