تاکید بر آموزش تخصصی کارگران در بنگاه‌های اقتصادی

به گزارش ایسنا، موضوع آموزش ایمنی کار به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایمن سازی محیط کار، ارتقای بهره‌وری و صیانت از نیروهای انسانی و مادی کشور همواره سرلوحه ماموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داشته است.

آنطور که جلیلی گفته با حمایت‌های معنوی و اعطای مجوز پذیرش همکاری که در مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به شرکت‌های معتبر واگذار می‌شود، آن‌ها مجازند که در یک بازه زمانی یکساله با نظارت این مرکز نسبت به موضوع آموزش تخصصی کارگران و تست‌های آزمایشگاهی محصولات ایمنی به‌عنوان همکار فعالیت کنند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402071812232/%D8%AA%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C

با استناد به آیین‌نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مصوب مورخ سال ۱۳۸۸ شورای عالی حفاظت فنی و اصلاحیه تاریخ ۱۴۰۱/۷/۱۸، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به عنوان مرجع ذیصلاح در ارائه خدمات آموزش ایمنی کار در کشور تعیین شده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان بین‌المللی کار (ILO) و با رویکرد حفظ و صیانت از سرمایه‌های انسانی و فعالیت در عرصه‌های مرتبط با ایمنی و بهداشت شغلی، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار را تاسیس کرد.

به گزارش ایسنا، همه کارگران، کارفرمایان و کارآموزان موظفند در دوره‌های بازآموزی عمومی و تخصصی که توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار تعیین می‌شود شرکت کنند.

در حال حاضر راه‌اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت کار بستر استفاده از ظرفیت متخصصان این حوزه برای ارتقاء دانش فنی کارگران را به منظور کاهش حوادث و خسارات فراهم می‌کند. مطابق آمارها بیش از ۲۰۰۰ مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی با سابقه بالا در کشور مشغول فعالیت هستند که از ظرفیت و توان آنها در این حوزه باید بهره‌گیری مناسب صورت گیرد. 

  اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی

سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار می‌گوید: با حمایت‌های معنوی و اعطای مجوز پذیرش همکاری که از سوی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به شرکت‌های معتبر واگذار می‌شود، آن‌ها مجازند در یک بازه زمانی یکساله با نظارت این مرکز نسبت به موضوع آموزش تخصصی کارگران و تست‌های آزمایشگاهی محصولات ایمنی به‌عنوان همکار فعالیت کنند.

حبیب‌الله جلیلی ـ سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رسالت این مرکز را حمایت از آموزش و پژوهش شرکت‌ها و شناسایی مجموعه‌هایی دانست که در بخش ایمنی و تجهیزات فنی پیشرو هستند.

وی با اشاره به اهمیت مقوله ایمنی و بهداشت شغلی عنوان کرد: یکی از اهداف مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، مشاوره ایمنی و آشنایی با آخرین اقدامات سایر شرکت‌ها است.

تاکید بر آموزش تخصصی کارگران در بنگاه‌های اقتصادی

بر اساس اعلام اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار فقره بازرسی برای نظارت بر مقررات ایمنی کارگاه‌ها و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی در مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار انجام گرفته است.