تداوم بارش‌ها در برخی مناطق کشور/ افزایش آلودگی هوا برای تهران و کرج

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز (یکشنبه) آخرین روز فعالیت سامانه بارشی در کشور است و تداوم بارش‌ها را در شهرهایی از استان‌های مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه نیمه شمالی کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد و شمال و شرق اصفهان رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد برای امروز (یکشنبه) تا اوایل وقت فردا (روز دوشنبه) سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را پیش‌بینی کرده است و در تهران و کرج شاهد آن خواهیم بود؛ البته روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به سبب وزش باد از غلظت آلودگی هوا در کلانشهر تهران کاسته خواهد شد.

سازمان هواشناسی همچنین از افزایش و شدت وزش باد روی خلیج فارس خبر داد. بر این اساس افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی بین ۱ تا ۱/۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر برای امروز (یکشنبه) در خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان پیش‌بینی کرده است.

بنا بر این گزارش فردا در اغلب مناطق کشور تقریبا جوی آرام را شاهد خواهیم بود و روز سه‌شنبه بارش‌ها مجدد آغاز می‌شود که در استان‌های گیلان و اردبیل انتظار بارندگی وجود دارد.

همین وضعیت فردا (دوشنبه) در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.



منبعآغاز مجدد بارش‌ها از روز سه‌شنبه

روز چهارشنبه، در بخش‌های غربی و مرکزی کشور و بخش‌هایی از شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های مرکزی رشته‌کوه البرز و روز پنجشنبه علاوه بر مناطق مذکور، برخی از مناطق جنوب کشور بارش باران را تجربه خواهند کرد.

  تدوین برنامه ۱۰ساله‌ برای توسعه صنعت هوایی/ برای مقابله با تحریم راهی جز ساختن هواپیما نداریم