تداوم بارش باران و احتمال سیلاب در استان‌های شمالی تا روز دوشنبه

روز دوشنبه نیز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال اردبیل و شمال آذربایجان شرقی همین شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که در مناطق مستعد خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.



منبع

سازمان هواشناسی به اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ‌رو و دام‌ها در ارتفاعات، تسریع در برداشت مزارع برنج، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده توصیه کرده است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز (شنبه) در اردبیل، گیلان و مازندران و فردا (یکشنبه) در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران، رگبار ‌و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای از مخاطرات فعالیت این سامانه است.

  ۳۵۰۰ واحد مسکونی در پردیس تا خرداد تحویل مردم می‌شود