تداوم رگبار بهاری و باد شدید موقت در برخی نقاط کشور

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز نیمه ابری، در بعد از ظهر ابری گاهی همراه با وزش باد شدید با احتمال رگبار باران و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با تشکیل توده گردوخاک در عراق که از روز گذشته شکل گرفته و نفوذ به استان‌های نوار غربی کشور، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در استان‌های نوار غربی زاگرس، مناطق مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز تا فردا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه‌داد: بیشینه دمای تهران دیروز ۳۶ درجه بود و امروز نیز مثل روز گذشته ۳۶ درجه خواهد بود. اما دمای هوا در خوزستان و در برخی شهرهای آن نظیر بستان، شوش، صفی آباد دزفول، شوشتر، رامهرمز، آبادان، گتوند و امیدیه نیز در شبانه‌روز گذشته بین ۴۷ تا بیش از ۴۹ درجه بوده است.

گودرزی بیان‌داشت: این شرایط در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل به دلیل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک افزایشی خواهد بود.

«فریبا گودرزی» امروز (سه‌شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان افزود: امروز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز، رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی خاطرنشان‌کرد: همچنین از ظهر امروز تا صبح چهارشنبه مناطق فراساحلی استان‌های گیلان و سواحل مازندران و استان گلستان متلاطم و مواج خواهد بود و ارتفاع موج در فراساحل بین یک تا ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود.

  پیگیری موضوعات مشترک حوزه حمل‌ونقل با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی ترافیک



منبع