تداوم کاهش دما و بارندگی پراکنده در ۶ استان

اثر مخاطره نیز احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، صاعقه، احتمال ریزش کوه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی است.

بر این اساس بارش باران، رعدوبرق در مناطق مستعد احتمال تگرگ، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش دما که از اوایل هفته در نیمه شمالی کشور بویژه در نواحی شمال شرق پیش‌بینی شده که تا فردا ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی و تداوم فعالیت سامانه بارشی طی امروز یکشنبه ۱۰ مهر خبر داد.

امروز همچنین در هرمزگان، جنوب فارس، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، دامنه و ارتفاعات سمنان و تهران این شرایط آب و هوایی تداوم دارد.

سازمان هواشناسی هم چنین از وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار خبر داد که امروز در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان و شرق کرمان رخ خواهد داد و باعث کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، از جمله تابلوهای تبلیغاتی و گلخانه‌ها، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار می‌شود.



منبع

  افزایش ۲.۵ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری