ترافیک خودرو در جاده کندوان و هراز سنگین است

محدودیت‌های ترافیکی از ظهر دیروز چهارشنبه در جاده های مازندران به اجرا گذاشته شد و تا شنبه هفته آینده ۲۵ تیر ماه جاری ادامه دارد . طبق این محدودیت ها تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۲۴ تیر ماه جاری از محورهای کرج، چالوس ، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

وی با بیان اینکه محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است، گفت: ترافیک خودرو در مسیر جنوب به شمال جاده هراز در محدود سه راهی چلاو سنگین است و در جاده فیروزکوه و آزاد راه تهران شمال نیز تردد خودروها عادی و روان در حال جریان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محورهای مواصلاتی کوهستانی است.



منبع

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان اظهار داشـت: در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان حدفاصل شهرستانک تا نسا، ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

سرهنگ جهان تاب با بیان این‌که مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است ، از رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت فاصله طولی، با صبر و حوصله رانندگی و از سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کنند.

  نرخ بیکاری بریتانیا رکورد زد
تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز نیز از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه مورخ ۲۴ تیرماه جاری از رودهن به سمت آمل ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همان روز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء به صورت یکطرفه خواهد بود. تردد کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی هم از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ، ۲۳ و ۲۴ تیرماه از محور هراز ممنوع است. 

 مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز پیش از این با اعلام محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات آخر هفته در جاده‌های ارتباطی مازندران از یکطرفه شدن جاده کندوان در روز جمعه خبر داد.

در جاده کندوان نیز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ روز جمعه ۲۴ تیرماه جاری از کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل ، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یکطرفه خواهد بود. در این مسیر به استثنای حاملان مواد سوختی و یا فاسد شدنی، تردد انواع تریلر ، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

طبق اعلام مرکز مدیریت راه های کشور ، اجرای محدودیت های ترافیکی پایان هفته منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد ، با هماهنگی اجرای محدودیت ها لغو می شود.

  بارش باران و برف و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور