ترافیک خودرو در محورهای ارتباطی مازندران سنگین است

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان اظهار داشت : در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان حدفاصل دوراهی شهرستانک تا سه راهی دیزین ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

سرهنگ جهان تاب با بیان این که محورهای شمالی در زمان حاضر فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت تردد خودرو در جاده فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و از مسافران و رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن مدیریت سفر، از هرگونه سرعت و سبق غیرمجاز خودداری کنند.

وی وضعیت ترافیک خودرو در آزاد راه تهران شمال در محدوده شهرستانک را نیز سنگین اعلام کرد و گفت که در مسیر رفت و برگشت جاده هراز در محدوده سه راهی چلاو هم ترافیک خودرو نیمه سنگین است.

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به انسداد ۲ روزه جاده کندوان ، گفت : جاده کندوان به منظور اجرای عملیات پاکسازی و لق‌گیری ترانشه‌های باز ریزشی و عملیات تعمیر و نگهداری سیستم تونل کندوان روزهای دوشنبه هفتم و سه‌شنبه هشتم شهریور ماه جاری از ساعت ۶ تا ۱۶  بر روی خودروهای عبوری مسدود است و تردد در این ایام از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه انجام می شود.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

  برگزاری نخستین نشست بررسی الزامات اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور



منبع

سرهنگ جهان‌تاب گفت که مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.