ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1403020906997/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی – غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی – غربی و بالعکس افزایش یابد.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

  ثبت بیش از ۲۰ رکورد لرزه‌ای در استان هرمزگان/ضرورت مقاوم‌سازی و پایدارسازی واحدهای مسکونی روستایی