ترانزیت در کشور امسال ۷۸ درصد رشد یافت

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان داریوش امانی روز چهارشنبه در بازدید از تیرپارک پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه یکی از اهداف کشور و سازمان راهداری افزایش ترانزیت و مبادلات مرزی بین کشور های همسایه است، افزود: امیدواریم امسال ۱۶ میلیون تن کالا از کشور ترانزیت شود.

وی نقش پایانه مرزی بیله سوار را در رشد تجاری واقتصادی کشور بسیار مهم اعلام و اظهار کرد: رشد ترانزیت از پایانه مرزی بیله سوار نیز نسبت به ۲ ماه سال قبل ۲۴ درصد است و این پایانه در سال گذشته جزو هفت پایانه مرزی از جهت افزایش میزان ترانزیت در کشور بود.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: امیدواریم با توسعه زیرساخت ها و همچنین مسیر بیله سوار، این مرز نیز تبدیل به مرز اربعینی شود و مردم کشور جمهوری آذربایجان از این طریق وارد کشور شده و از مرزهای خروجی ما برای تشرف به عتبات عالیات استفاده کنند.

امانی همچنین از اختصاص بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای مسیرهای اربعینی ، پایانه های مرزی و بحث زیرساخت های اربعینی خبرداد و ادامه داد: از این میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال مربوط به مطالبات سال گذشته و ۱۴ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های جدید و در حال اجراست.

وی همچنین از آمادگی کامل این سازمان برای شروع سفرهای اربعینی و پذیرایی از زائران اربعین در مرزها و پایانه ها خبر داد و افزود: افزایش سایبان، تونل های سرمایشی، ارتقای زیرساخت های پایانه ها و به ویژه پایانه برکت در شهر ایلام در حال اجراست.

  ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام هفته دولت بهره برداری می شود

وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در جاده های منتهی به پایانه های اربعینی توسط این سازمان انجام شده است تا زائران اباعبدالله الحسین (ع) همچون سالهای گذشته با امنیت خاطر و آرامش به زیارت بروند.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در ادامه نوسازی ۸۰۰ دستگاه ناوگان راهداری را از مهمترین اقدامات سال گذشته سازمان راهداری عنوان کرد و گفت: این اقدام در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

امانی با بیان اینکه همه اقدامات مربوط به واردات این ماشین آلات انجام شده است، ادامه داد: نزدیک به ۱۲ دستگاه از این ماشین آلات وارد کشور شده و انتظار داریم با ورود این ادوات بتوانیم بسیاری از پروژه های راهداری را به صورت امانی اجرا کنیم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در راهداری استان اردبیل افزود: سال گذشته بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال پروژه در این استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن شروع شده است و امسال نیز بیش از ۳۰ هزار میلیارد ربال پروژه اجرا می شود.

ترانزیت در کشور ۷۸ درصد رشد دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از پل انجیرلو که در سیل سال گذشته تخریب شده بود،روند کار را فعال ارزیابی کرد و از افتتاح این پل تا سه ماه آینده خبرداد.

به گفته امانی پروژه های بهسازی و روکش آسفالت در استان اردبیل جزو اولویت های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

منبع: https://www.irna.ir/news/85507422/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B7%DB%B8-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA