تسهیلات اشتغالی باید منجر به ایجاد شغل پایدار شود

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۲۵ هزار تراکنش به ثبت رسیده و بیش از ۱۴ هزار خانوار از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

علی جهانی در جلسه شورای هماهنگی که در سالن جلسات اداره‌کل تعاون لرستان برگزار شد، با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی با توجه به تعهد اشتغالی که باید ایجاد کنند، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید اولاً شرایط را برای پرداخت اعتبارات اشتغال‌زا تسهیل و تسریع کنند و لازم است این تسهیلات را رصد و نظارت کنند تا در امور غیرمرتبط هزینه نشود و اشتغال ایجاد شود.

تسهیلات اشتغالی باید منجر به ایجاد شغل پایدار شود

وی با اشاره به اینکه این اداره‌کل تسهیلاتی که پرداخت می‌کند فقط مختص اشتغال است و باید در راه درست هزینه شود، افزود: با توجه به ایجاد سامانه رصد توسط وزارت کار با هدف نظارت و رصد تهد اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی، تیم بازرسی این اداره‌کل تشکل شده تا اعتبارات و وام‌هایی که پرداخت می‌شود به انحراف نرود و افرادی که این تسهیلات را در زمینه دیگری هزینه کردند جریمه شوند.

جهانی با اشاره به اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک در کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این استان اجرای طرح کالابرگ موفقیت‌آمیز بوده و با توجه به اطلاع‌رسانی‌های گسترده و تلاش شبانه‌روزی همکاران این اداره‌کل، استان لرستان جزو ۵ استان برتر و موفق در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک است.

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: وام‌هایی که به متقاضیان و طرح‌های اقتصادی پرداخت می‌شود باید نتیجه آن‌ها ایجاد شغل پایدار و افزایش اشتغال در این استان باشد.

  هواپیمای پرواز زابل، فرودگاه کرمان را ترک کرد

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402040200671/%D8%AA%D8%B3%D9%87%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%86%D8%AC%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%88%D8%AFوی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری در بین جامعه هدف فرهنگ‌سازی و این موضوع مهم را تبیین کنند و بانک‌ها نیز به تسهیل در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و وام ازدواج و حذف شرایط سخت برای متقاضیان جدیت کنند.

جهانی به هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان تأکید و اظهار کرد: مدیران شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در خصوص مصوبات این جلسات اهتمام بیشتری کنند و خدمات و عملکرد خود را به مردم تبیین کنند چراکه این دستگاه‌ها با همه افراد جامعه سرکار و دارند و خدمات بسیار ارزنده‌ای را به مردم در استان ارائه می‌کنند که لازم است این خدمات به اطلاع آحاد جامعه برسد و مردم بدانند چه خدماتی در این مجموعه بزرگ ارائه می‌شود.