تشدید بارش باران در ۱۰ استان/ وزش باد شدید در برخی مناطق

سازمان هواشناسی از احتمال جاری شدن روان‌آب، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی خبر داده است و به احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده توصیه کرده است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، سازمان هواشناسی اعلام کرده است که امروز در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نفوذ هوای سرد و تشدید بارندگی‌ها را خواهیم داشت.

امروز (دوشنبه) همچنین در سمنان، جنوب تهران، جنوب البرز، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال مرکزی وزش باد شدید موقت و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.



منبع

فردا (سه‌شنبه) نیز همین شرایط آب و هوایی را در اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب و شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان خواهیم داشت.

روز چهارشنبه نیز در اصفهان، یزد، کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، لرستان، جنوب مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی این وضعیت تداوم دارد.

  بارش باران در برخی استان‌ها طی امروز و فردا/ ماندگاری هوای گرم تا اوایل هفته آینده