تشدید فعالیت سامانه بارشی در پنج استان/هشدار آلودگی هوای تهران و کرج برای روز دوم

سازمان هواشناسی به اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در سفرهای برون شهری، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است.

هوای تهران و کرج امروز هم ناسالم است

 سازمان هواشناسی به پرهیز از رفت‌وآمد غیرضروری و بلندمدت در فضای باز در سطح شهر، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه کرده است.



منبع

امروز (شنبه) همچنین سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کرج و تهران ادامه دارد.

اثر مخاطره نیز انباشت نسبی آلاینده‌ها، افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس است.

اثر مخاطره نیز جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، اختلال در تردد جاده‌ای، ریزش و احتمال رانش کوه، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از سازمان هواشناسی، بارش باران همراه با رعدوبرق در مناطق مستعد تگرگ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف همراه با وزش باد شدید امروز (شنبه) در شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان پیش‌بینی شده است.

امروز همچنین بارش‌هایی با شدت کمتر در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، تهران، قم، البرز و غرب و جنوب سمنان خواهیم داشت،

  طرح‌های جامع شهرها بر پایه حفظ باغات تدوین و بازنگری می‌شود