تعرفه‌های ترانزیتی بین ایران و ۶ کشور آسیای میانه همسان‌سازی می‌شود

وی درباره اینکه تا شش ماه آینده چه برنامه‌های مشترکی توسط اعضای اجلاس اجرایی می‌شود، گفت: تا شش ماه آینده کارگروهی دایمی یک مدل مدیریت کریدوری را نهایی می‌کند تا بر پایه آن در اجلاس بعدی همه فرایندها،هزینه‌ها و ویزای رانندگان مناسب سازی شود. ایران و کشورهای آسیای میانه به جمع بندی رسیدند که باید برای ترانزیت منطقه کار مشترکی انجام داد.



منبع

«امین ترفع» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، درباره نتایج اجلاس دو روزه ترانزیتی ایران با کشورهای آسیای میانه گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در روابط ایران با آسیای وجود دارد موضوع ترانزیت است. در اجلاس شانگهای نیز همین موضوع  بین روسای جمهور مورد تاکید قرار گرفت و ایران به سرعت تصمیم گرفت در دستور کاری فوری با دعوت از وزرای منطقه درباره این مسائل تصمیم گیری شود.

 مدیرکل تجاری سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: قبلا به صورت دو جانبه مباحث ترانزیتی مورد بحث و بررسی قرار می گرفت. اما اکنون به این ظرفیت رسیدیم تا در چارچوبی مشخص، چند جانبه به صورت دایمی روی مسائل ترانزیتی منطقه کار کنیم. بر این اساس در شش ماه آینده جلسه بعدی اجلاس برگزار خواهد شد.

به گفته ترفع، اجلاس ترانزیت ایران با کشورهای حوزه آسیای میانه از نتایج اجلاس شانگهای است. روسای جمهوری کشورها تصمیم گرفتند تا در این اجلاس ریز همکاری‌های ترانزیتی بررسی شود و چارچوبی بین ایران و کشورهای آسیای میانه ایجاد شد تا بتوانیم به صورت چندجانبه موضوعات ترانزیتی را جلو ببریم.

  اینجا چوب‌ها زنده می‌شوند - ایسنا