رفع گره های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهار آزادراه تهران – شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل ادامهدار از مهم ترین اهدافی بوده که برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.
استاندار مازندران همچنین در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امروز مهم ترین خواسته شهدا ، تداوم راه آنان با ارائه خدمات صادقانه و خالصانه به مردم است.
وی اظهار کرد: گرچه در دولت سیزدهم با بازدیدهای به عمل آمده از سوی مسوولان کشوری و استانی گام هایی برای شتاب بخشی در روند اجرایی طرح صورت گرفته اما کافی نبوده و امیدوارم با ادامه فعالیت ها در دولت چهاردهم در سایه وفاق ملی این طرح در اولویت قرار گیرد و هرچه زودتر با تزریق اعتبار به اجرای آن پرونده این طرح بسته شود.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، عملیات اجرایی این طرح به طول حدود ۲۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ شروع شد و بر اساس برنامه اعلامی قرار بود از حدود پنج کیلومتر درست در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال پیش از شهر مرزن آباد آغاز شود و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد اما بنا به گفته برخی از کارشناسان و مسوولان روند اجرای طرح به علت وجود موانع و بروکراسی های اداری با تاخیر همراه است به طوری که این وضعیت حتی به وقفه چندین ساله روند اجرای آن انجامیده است.
بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۳ نقطه روستایی در مسیر جاده چالوس – کرج محدوده کندوان قرار دارد.