تغذیه در سگ های بدون مادر | پت شاپ لند

اما اگه بنا به هر دلیلی باید از یه توله سگ کوچولو نگهداری کنید لازمه که در مورد غذای توله سگ بی مادر اطلاعات کافی کسب کنید. تو مطلب نگهداری از توله سگاطلاعات کاربردی و جزئیات بسیاری در رابطه با این موضوع براتون آوردیم تا طی کردن این راه براتون آسون‌تر بشه. غذاهای تجاری که مخصوص توله ها تهیه می‌شن مقدار پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید بیشتری دارن که برای رشد اونا ضروریه. سگ مادر با گرمای بدن خود توله ‌ها را گرم می‌کند برای توله‌ها جای گرم درست کنید. در چهار ماهگی توله سگ‌ها برای خردن مرغ خورد شده با حبوبات به صورت پوره همچنین ماهی ورق شده آماده هستند، اگر از چند توله سگ نگهداری می‌کنید مطمئن شوید جیره غذایی به همه یکسان دریافت می‌شود.

غذای گربه سانابل Kitten Poultry وزن ۲ کیلوگرم

تغذیه در سگ های بدون مادر | پت شاپ لند

توله‌ها باید مقدار مناسبی از مواد مغذی را دریافت کنند تا مطمئن شد که انرژی لازم برای رشد را دارند. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، تجویز غذا مطابق با سن و نژاد سگ است. میزان شیری که به توله سگ 20 روزه می دهید بهتر است در روز بین 4 تا 6 وعده غذایی مختلف داده شود و همچنین حجم این تغذيه باید بین 40 تا 80 میلی لیتر باشد. غذای توله سگ شیتزو نیز باید به همین مقدار و طبق اصول مطرح شده تهیه شود.

کدام غذا برای توله سگ مناسب‌تر است غذای خشک یا غذای کنسروی؟

بهتراست زمان غذا دادن به سگ را طوری تنظیم کنید که همزمان با غذا خوردن شما باشد. دراینصورت سگ مشغول خوردن غذای خود شده ومزاحمتی را برای شما ایجاد نمی کند. درصورتی که سگ درداخل خانه زندگی می کند چون بعد ازغذا خوردن نیازبه دفع دارد لذا بهتراست که نیمی ازغذا را زودترو نیمی ازغذا را درغروب به اوبدهید تا برای مدفوع وادرارکردن درشب مشکل نداشته باشد. ضمنا درسگهایی که استعداد چاق شدن دارند بجای عصرهنگام صبح به حیوان غذا دهید تا فعالیت بدنی آن درهنگام روز باعث مصرف غذا وجلوگیری ازچاقی گردد. شیری که توسط سگ های مادر تهیه می شود از نظر تغذیه ای برای توله سگ ها متعادل است. به همین دلیل ضروری است که غذایی که می‌خواهید شیر را با آن جایگزین کنید، حاوی مواد مغذی مشابه شیر مادر یا حداقل بسیار نزدیک به مشخصات غذایی آن باشد.

“>

چطوری؟ مقالات و ویدیوهامون رو ببین ، از کتاب های آموزشیمون کمک بگیر و اگر خدایی نکرده برای حیوونت مشکلی پیش اومد از سرویس دامپزشک آنلاین پت پُرس استفاده کن تا متخصصان پت پرس به ادرس پت شاپ مشکلش رسیدگی کنن. در تهیه این غذا از طعم‌دهنده، رنگ و نگهدارنده مصنوعی استفاده نشده. چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. کافی است سفارش خود را ثبت کنید تا چند پیشنهاد قیمت از متخصصین دریافت کنید. برای اینکه شوینده های فرش به خوبی عمل کنند نیازی نیست گران باشند.

  • در صورتی که مجبور به استفاده از تغذیه با پای مرغ باشید، بهتر است حداقل هفته ای ۲ تا ۳ مرتبه و به صورت پخته شده همراه با سایر مواد پروئینی، حبوات و سبزیجات به مصرف برسد.
  • سعی کنید شیر خشکی که برای توله خود تهیه می کنید از بهترین مارک ها باشد و تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن این حیوان فراهم گردد.
  • امتیاز ۲ به معنای نسبتا لاغر است به صورتی که دنده های توله سگ مشخص باشد و سر استخوان پشت به راحتی قابل مشاهده است.
  • نارگیل از جمله میوه‌های ضد التهاب است اما برای سگ‌های چاق زیاد توصیه نمی‌شود.
  خیزش گردوغبار در نوار شرقی و غرب کشور