تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان در ایستگاه‌ پایانی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام پیشرفت ۹۸ درصدی آزادراه شیراز-اصفهان، گفت که این آزادراه در مرحله نهایی برای بهره‌برداری قرار دارد؛ اما در حال حاضر تردد از آزادراه فاقد ایمنی لازم است.

تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان در ایستگاه‌ پایانیانتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402042013112/%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C

در این راستا به نقل از وزارت راه و شهرسازی،  خادمی امروز ضمن اعلام پیشرفت ۹۸ درصدی آزادراه اصفهان-شیراز نسبت به تردد از این آزادراه که کارهای تکمیلی آن در حال انجام است، هشدار داد و گفت: آزادراه اصفهان-شیراز یکی از بزرگترین آزادراه‌های در دست احداث کشور در کریدور شمالی-جنوبی است که عملیات عمرانی آن با مشارکت صنایع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۱ شروع شده و در مرحله نهایی برای بهره‌برداری قرار دارد.   

او  آبان‌ماه سال گذشته درباره میزان اعتبار مورد نیاز این پروژه به ایسنا گفت که پیشرفت فیزیکی آن حدود ۹۴ درصد است و برای اتمام اولیه عملیات این پروژه و به بهره‌برداری رساندن آن، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و برای تکمیل آن از ساختمان‌های جنبی و کلیه تاسیسات بین راهی و اقدامات روشنایی، نزدیک به ۲۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است؛ در عین حال اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که خادمی نسبت به بهره‌برداری از این آزادراه در شش ماهه اول سال ابراز امیدواری کرد.

بیشتر بخوانید

خیرالله خادمی، معاون وزارت راه و شهرسازی در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ بود که زمان پایان این پروژه را سال ۱۳۹۹ اعلام کرد، اما این کار به سرانجام نرسید و حتی سال گذشته هم در مقاطعی، چه از سوی رستم قاسمی -وزیر فقید راه و شهرسازی- و چه از سوی خادمی اعلام شد که تا پایان سال ۱۴۰۱، آزادراه شیراز به اصفهان حدفاصل شیراز به ایزدخواست به بهره‌برداری می‌رسد اما باز هم این وعده عملی نشد.

  صاحب‌نظر روس: ایران در حال تبدیل شدن به مهمترین کشور ترانزیتی است
خادمی توضیح داد: به منظور جلوگیری از بروز حادثه، تمامی مبادی ورودی و خروجی آزادراه توسط پیمانکار مسدود شده است. هموطنان نسبت به هشدارها توجه لازم را داشته باشند و از تردد در این مسیر که در حال تکمیل است خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، آزادراه شیراز- اصفهان از سال‌ ۱۳۸۸ در دستور کار قرار گرفت تا مسیری ۲۲۲ کیلومتری از کل پروژه ۳۷۰ کیلومتری را در قالب یک کریدور شمالی جنوبی، در محدوده استان فارس احداث کند. طرحی که در بعد اقتصادی و با کاهش ۱۴۰ کیلومتری مسیر دو کلانشهر استراتژیک، مدت زمان سفر بین شیراز و اصفهان را تا میزان دو ساعت کاسته و زمینه صرفه‌جویی بیش از ۱۳۵ میلیون لیتر بنزین را فراهم و از شدت و تعداد تصادفات جاده‌ای نیز بکاهد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: هم‌اینک کارهای تکمیلی این آزادراه نظیر نصب درزهای انبساط پل‌ها، نصب جان‌پناه‌ها در نقاط پرتگاهی و روی پل‌ها، تابلوی علائم، خط‌کشی و سایر موارد هنوز تکمیل نشده و در حال انجام است بنابراین تردد از آزادراه فاقد ایمنی لازم است.