معاون امور عمرانی استاندار بوشهر توضیح داد: قطعه هفت و نیم کیلومتری دارای یک تونل ۲۰۰ متری و دیوارههای حائل و نگهدارنده و پلهای ۱۰ تا ۱۵ متری است و قطعه ۶ و نیم کیلومتری دارای سه پل بزرگ ۱۸۰ متری و یک تونل ۵۰۰ متری است و انجام عملیات اجرایی بسیار سنگینی را میطلبد.
وی افزود: بر اساس بررسی شرکت زیر ساخت برای تکمیل این ۱۴ کیلومتر، در قطعه دوم ۲۰۰ میلیارد و در قطعه سوم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
رستمیان اذعان کرد: آمار فوتی استان بوشهر در اثر سوانح جادهای سالانه حدود ۳۵۰ نفر است که میزان قابل توجهی از آن در همین محور رخ میدهد؛ بنابراین لازم است پروژه بزرگراه بوشهر شیراز فعال و تکمیل شود.
رستمیان با بیان اینکه این پروژه به صورت پمانکاری از سال ۹۴ اجرایی شده است، گفت: در استان بوشهر یک قطعه چهار و نیم کیلومتری برای تعریض تعریف شده بود که به انجام رسده است اما قطعه ۲ به مسافت هفت و نیم کیلومتری و قطعه سوم به مسافت ۶ و نیم کیلومتر به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ۵۰ و کمتر از ۱۰ درصد معطل مانده است.
به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، محمد هادی رستمیان در نشست با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور پس از بازدید از محور دالکی، بیان کرد: سه قطعه از این پروژه در استان بوشهر واقع است که یک قطعه به طول ۴.۵ کیلومتر تعریض جاده به اتمام رسیده و با تکمیل ۲ قطعه دیگر مسیر ۲۹ کیلومتری به ۱۸ کیلومتر کاهش می یابد و با حذف بسیاری از پیچ و خمهای خطرناک علاوه بر کوتاه شدن مسیر نقش موثری در کاهش بار ترافیکی و سوانح جادهای دارد.
صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور در دهمین سفر استانی خود برای بررسی مصوبههای سفرهای استانی هیات دولت، صبح امروز برای بازدید از پروژههای استان بوشهر به این استان سفر کرده است.