ثبت رکورد تازه ترانزیت کانتینری در مسیر کریدور شمال-جنوب

بر این اساس در چهار ماهه ابتدای سال جاری، ۲۷ هزار و ۵۰۰ TEU کانتینر از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کریدور شمال-جنوب حمل شده که حجم وزنی این تعداد کانتینر ترانزیتی، ۳۳۷ هزار تُن است.

همچنین به موازات، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل زمینی ناوگان است.



منبعنکته حائز اهمیت آن است که در آغاز پروژه احیای کریدور شمال-جنوب تنها دو مسیر ترانزیتی بین بنادر هند و امارات و روسیه تعریف شده بود که به سرعت و طی دو ماه اخیر، به ۱۴ مسیر در بنادر مختلف دنیا توسعه یافته است.

ظرفیت کانتینری در کشتیرانی دریای خزر با سفارش چهار فروند شناور به تولیدکنندگان داخلی، افزایش یابد.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مقصد عمده ترانزیتی از مبادی یاد شده را کشورهای حوزه CIS و روسیه اعلام و تأکید کرده است که کالا به صورت DOOR TO DOOR و با استفاده از امکانات گروه در این مسیرها ترانزیت به صاحبان کالا تحویل داده می‌شود.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق به ثبت رکورد تازه حمل بار ترانزیتی در مسیر کریدور شمال- جنوب شده است.

در عین حال، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از استراتژی‌های اصلی خود را تمرکز بیشتر بر حمل چندوجهی کالاها نموده و با توجه به اینکه در حال حاضر ظرفیت‌های بسیار خوبی در بنادر ایران وجود دارد، تلاش شده تا

  یک میلیون و ۷۵۰ هزار مسافر نوروزی با قطار جابه‌جا می‌شوند