مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد اساسیترین و مهمترین اقدام ساماندهی در این سکونتگاهها، اعطای سند مالکیت به صاحبان اعیانی با شرایط خاص بوده که بتوانند پس از دریافت سند رسمی، پروانه نوسازی دریافت کنند و نسبت به نوسازی و مقاومسازی واحدهای مذکور افدام کرده و از سیستم مالی و اعتباری کشور بتوانند نسبت به دریافت تسهیلات مالی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه یک میلیون مسکن در سکونتگاه غیررسمی باید نوسازی و مقاومسازی شوند، گفت: برای نوسازی و مقاومسازی نیاز به دریافت پروانه ساخت است تا متقاضیان بر اساس آن بتوانند پروانه ساخت و تسهیلات نوسازی دریافت کنند.
آیینی با بیان اینکه ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاههای غیررسمی مورد تاکید سیاستهای کلی نظام است، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی، بند “م” تبصره ۱۱ قانون بودجه مبنی بر دریافت سند اراضی سکونتگاه غیررسمی را به صورت قانون به دولت تکلیف کرده و دولت موظف به اجرای آن است.
موضوع اعطای سند به اراضی تصرفی با شرایطی از تکالیف قانونی و ابلاغی مجلس شورای اسلامی در قالب مفاد بند “م” در تبصره ۱۱ قانون سال جاری و بند “ک” تبصره ۱۱ قانون بودجه سال گذشته است، اسناد ملی ساماندهی و توانمندیسازی سکونتگاه غیررسمی مصوب سال ۱۳۸۲ و سند ملی بازآفرینی شهری پایدار مصوب سال ۱۳۹۳ و همچنین ویرایش سند ملی ساماندهی توانمند سازی مصوب سال ۱۴۰۲ تکلیف همگان را در این زمینه مشخص کرده است.
محمد آیینی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مواد قانونی مذکور خصوص گفته است: این اسناد همگی بر ساماندهی سکونتگاههای با ساخت و ساز غیر رسمی که نیاز به جابهجایی بنا و به شرایط طبیعی و مخاطرات انسانی امکان ساخت ندارند، تاکید ویژه دارند.
برخورداری ۹۵ درصد خانههای واقع در بافتهای ناکارآمد از آب و برق
انتهای پیام