ثبت ۳ میلیون آزمایش فنی و تخصصی در پروژه‌های عمرانی دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه در حوزه قیر و آسفالت نیز خدمات منحصر به فردی از سوی آزمایشگاه انجام می‌شود، با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت گرامی داشت هفته دولت، افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برنامه‌ها و عملکرد خود را در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی، تحول، توسعه و ارتقای کیفی پروژه‌‎های عمرانی در سراسر کشور قرار داده است تا از این طریق در چارچوب سند تحول دولت مردمی زمینه‌ساز تحقق ایران قوی باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: این شرکت در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم در شفافیت، عدالت و قانون‌گرایی و نیز در برای تقویت ارتباطات دو سویه مردمی و دولت میز ارتباط مردمی خود را در ۸ بخش تعریف کرده است.

میز ارتباطات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک پیوند دهنده دانشگاه و صنعت

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توضیح داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شد طی یک سال گذشته بیش از ۳ میلیون مورد آزمایش در قالب ۶۰۰ نوع آزمایش متنوع را در پروژه‌های عمرانی سراسر کشور به ثبت رسانده و نقش آفرینی تاثیرگذاری در ارتقای کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌هایی که در  هفته دولت رونمایی یا به افتتاح خواهد رسید داشته است.

کیانپور به یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک که خدمت مستقیمی به عموم مردم ارائه می‌دهد، اشاره و تصریح کرد: دفتر مهندسان مشاور این شرکت نسبت به پیاده سازی سامانه مدیریت معابر درون شهری (PMS)  در استان‌های تهران، زنجان، قم و البرز در دولت سیزدهم اقدام کرده است که موفق به برداشت اطلاعات بیش از ۶ هزار کیلومتر – خط از معابر درون شهری به کمک فناوری و دانش بومی شده اقدام کرده و با این اقدام ضمن افزایش سرعت بازسازی معابر هزینه‌های کارفرما را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش داده است.

  ۱.۷ میلیون نفر در ایام نوروز با ناوگان ریلی جابه‌جا شدند

معرفی خدمات نوین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تاکید کرد: در هفته دولت نیز شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نسبت به معرفی خدمات نوین شرکت در انجام مطالعات ژئوتکنیک، صحرایی و آزمایشگاهی پروژه‌های عمرانی سراسر کشور اقدام خواهد کرد و به‌عنوان نمونه پروژه‌ی مطالعات ژئوتکنیک و انجام بیش از یک هزار و ۳۰۰ متر حفاری ماشینی (۴۵ گمانه)، به همراه انجام سایر آزمایش‌های تکمیلی نظیر نفوذ دینامیکی مخروط (CPTU) در کلان پروژه پترو پالایشگاه نگین مکران خلیج فارس (استان هرمزگان) معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «مجید کیانپور» امروز در نشست خبری، با اعلام اینکه بیش از ۶۰۰ نوع آزمایش در آزمایشگاه فنی خاک روی پروژه‌های عمرانی کشور قابلیت اجرا دارد، اظهار کرد: در پروژه نهضت ملی مسکن در حال انجام فعالیت مربوط به کنترل کیفی پروژه‌ها هستیم و طی یک ماه گذشته بیش از ۵۰ واحد محلی برای ارزیابی کیفیت پروژه‌ها اضافه شده است.

حضور موفق در ژئوتکنیک دریایی

وی از رونمایی بیش از ۵۰ واحد آزمایشگاه محلی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در راستای پایش کیفیت و انجام آزمایش‌های مورد نیاز پروژه‌های مهم عمرانی سراسر کشور، در حوزه فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در استان‌های تهران، البرز، قم، ایلام، کردستان، کرمان، خراسان جنوبی، خوزستان، گیلان، سمنان، کرمانشاه و اردبیل فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و در استان تهران به‌عنوان نمادین ۵ آزمایشگاه محلی به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

کیانپور ادامه داد: این ارتباط دو سویه شامل گروه‌های نخبگان، کارفرمایان، مهندسین مشاور، پیمانکاران، اساتید و دانشجویان، اصحاب رسانه، فعالان عرصه صنعت، بازنشستگان و پرسنل و کار گروه‌های تخصصی است.

  اجرای نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن با مشارکت ۳ وزارتخانه



منبع

کیانپور با بیان اینکه برنامه‌ها، اقدامات و توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در هشت بخش تقسیم بندی شده است، گفت: همکاری با سازمان‌ها و توابع وزارت متبوع در راستای معرفی نقش آفرینی، فعالیت‌ها و اقدامات و ارائه خدمات این شرکت برای انجام مطالعات اولیه، آزمایش‌های فنی و مهندسی حین اجرای عملیات احداث زیر ساخت‌های حمل و نقل، نهضت ملی مسکن و … است.

ثبت ۳ میلیون آزمایش فنی و تخصصی در پروژه‌های عمرانی دولت سیزدهم

افتتاح ۵۰ آزمایشگاه محلی در سراسر کشور با تجهیزات منحصربه‌فرد

وی گفت: اهم برنامه‌های  ارتباطی و اطلاع‌رسانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، متناسب با شرح وظایف و ماموریت این شرکت و در جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای، فنی، تخصصی و آزمایشگاهی به پروژه‎های ملی، استانی و بخش خصوصی در ارتقای کیفی، افزایش طول عمر مفید و کاهش هزینه‌ها است.

وی با بیان اینکه نخستین حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در راستای توسعه بنادر کشور انجام شده است، افزود: این شرکت با حضور موفق در مطالعات خاص ژئوتکنیک دریایی موفق شد بیش از یک هزار متر حفاری را در راستای توسعه ظرفیت‌های بندری کشور در بنادر دیلم، گناوه و ریگ استان بوشهر به سرانجام برساند.