جذب ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر/ آغاز مطالعات برای ساخت بندر بزرگ اقیانوسی مکران

صفایی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه ناوگان کشتیرانی در دریای خزر، گفت: خرید ۸ فروند شناور بزرگ و سفارش ساخت ۴ فروند شناور دیگر انجام شده که برای اولین بار، خط لاینر بین بنادر ایران با بنادر روسیه و قزاقستان برقرار شده است.

آغاز مطالعات برای ساخت بندر بزرگ اقیانوسی مکران

رشد ۱۵۰ درصدی ترانزیت برخی کالاها

ساخت ۱۰ بندر کوچک در دولت مردمی

صفایی همچنین ساخت ۱۰ بندر کوچک را یکی دیگر از اقدامات دولت مردمی برشمرد و افزود: بنادر کوچک بر اقتصاد مردم محلی و حتی استانی موثر است.

وی با اشاره به اقدامات توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی از تعریف ۶۹ میلیارد ریال پروژه دریایی و بندری از طریق بودجه این سازمان بنادر به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد، تاکید کرد: در حوزه ملی، ۵۸ فروند انواع شناور دریایی برای پشتیبانی و انجام فعالیت‌های یدک‌کشی، هیدروگرافی، لایروبی و طناب گیری در دست ساخت است و ۴۰ فروند دیگر نیز در دست برنامه‌ریزی برای انجام مزایده و مناقصه قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات مطلوب این سازمان در حوزه جستجوی نجات دریایی گفت: با عملکرد مطلوب دریایی در بخش‌های کنترل و بازرسی و همچنین در حوزه‌های لایروبی و یدک‌کشی، ۵۳ هزار فروند کشتی مترصد در بنادر کشور، بدون هیچ سانحه‌ای بنادر ایران را ترک کردند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از راهبردهای این دولت توسعه نیروی انسانی در بخش دریا است، خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته با رایزنی‌های انجام شده با مجلس و تهیه نقشه راه استراتژیک، در تلاش هستیم تا ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های دریایی و آموزش دریانوردی را ارتقا دهیم. همچنین در این زمینه افزایش فارغ‌التحصیلان حرفه دریانوردی در دستور کار قرار دارد

  برف و کولاک در ۸ استان کشور



منبع

«علی‌اکبر صفایی» در نشست خبری که امروز شنبه به مناسبت «روز جهانی دریانوردی» در محل سازمان بنادر برگزار شد، اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال ۶ میلیون و ۸۶۴ هزار تن انواع کالاهای اساسی از طریق بنادر کشور پشتیبانی و تخلیه شده است تا نیازهای اصلی و مایحتاج عمومی شهروندان شود.

وی از قلع ۱۶۳ سازه غیرمجاز از طریق دستگاه‌ قضایی خبر داد و آن را در راستای دسترسی آزاد مردم به سواحل مؤثر دانست.

وی با بیان جذب ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پس‌کرانه بندری طی شش ماه گذشته، ابراز امیدواری کرد این میزان تا پایان سال ۲ برابر خواهد شد و گفت: ۶۳ فرصت سرمایه‌گذاری به منظور شفاف‌سازی و اطلاع رسانی عادلانه بین علاقه‌مندان در سایت سازمان بنادر بارگذاری شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لایروبی خلیج گرگان به عنوان یکی از اقدامات موثر و سازنده سازمان بنادر در پی کاهش تراز آب دریایی خزر، اضافه کرد: طی یک سال گذشته از شروع به کار دولت سیزدهم، ۶۲ پروژه بندری و دریایی با اعتبار ۲۳ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۱۳ پروژه دیگر نیز با اعتبار ۳۵ هزار میلیارد ریال شروع شده است.

صفایی با بیان اینکه ساخت ۹۸ فروند شناور موردنیاز دریایی سازمان بنادر، تقاضای بسیار خوبی را برای کشتی سازی‌های داخلی ایجاد کرده است، از آغاز مطالعات برای ساخت بندر بزرگ اقیانوسی مکران خبر داد و گفت: در حوزه گردشگری و به عنوان پایلوت در استان هرمزگان، زیرساخت‌های سه بندر حقانی، هرمز و نخل ناخدا برای رونق گردشگری دریایی توسعه می‌یابد.

  فیلم| حرکت روبه جلوی دولت سیزدهم در ساخت مسکن روستایی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۷ میلیون و ۴۲۲ نفر از طریق بنادر مسافری کشور جابه‌جا شده‌اند، خاطرنشان کرد: در شش ماه گذشته، ۵۳ هزار فروند انواع شناور، در امنیت کامل و ایمنی مطلوب وارد بنادر ایران شدند و بدون هیچ سانحه‌ای از بنادر کشور خارج گشتند.

وی بازگرداندن کامل نفت ربوده شده ایران توسط آمریکا از آب‌های یونان را به‌عنوان اقتدار جمهوری اسلامی دانست و افزود: برای تسهیل تجارت و ترانزیت با کشورهای همسایه از جمله کشورهای عمان، قطر، قزاقستان، پاکستان و روسیه نشست‌های زیادی برگزار شد به طوری که با شکل گیری اولیه تجارت خارجی در خزر، ترانزیت برخی کالاها تا ۱۵۰ درصد رشد داشته است.