جزئیات همکاری نفتی بنیاد مستضعفان و روس‌ها

زیار خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این خط لوله، امکان انتقال فرآورده‌های نفتی با ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه در روز ممکن می‌شود.

وی توضیح داد: تأمین پایدار سوخت مورد نیاز شرق و شمال شرق کشور، کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های حمل، تسهیل صادرات فرآورده به کشورهای همجوار، کوتاه شدن مسیر انتقال فرآورده و استفاده از خط لوله به عنوان جایگزین حمل و نقل جاده‌ای از دیگر اهداف اجرای پروژه خط لوله تابش است.

وی گفت: مدت اجرای این پروژه ۴ سال است و مقرر شده روس‌ها تأمین منابع مالی این پروژه را بر عهده گیرند و «طراحی، تامین تجهیزات و اجرا» نیز توسط شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان انجام شود.

مدیرعامل هلدینگ انرژی‌گستر سینا ادامه داد: بر اساس مذاکرات مشترک قرار است این خط لوله ۹۴۸ کیلومتری از رفسنجان تا مشهد به همراه ۲ تلمبه‌خانه و ۳ پایانه به صورت EPC+F با همکاری مشترک هلدینگ انرژی گستر سینا و شرکت روسی اجرا شود.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از بنیاد مستضعفان، «محمد زیار» در تشریح جزئیاتی از سند امضا شده در سفر اخیر وزیر نفت به کشور روسیه به منظور همکاری مشترک در اجرای خط لوله موسوم به تابش (تامین انرژی بازار شرق) اظهار کرد: این سند همکاری، در اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه میان «هلدینگ انرژی گستر سینا» و شرکت دولتی «پرومسی ریوایمپورت» به امضا رسید و بر اساس توافقات صورت گرفته در این سند همکاری، خط لوله تابش توسط این دو مجموعه احداث می‌شود.

براساس این گزارش قرار است، به منظور انجام مذاکرات نهایی برای انعقاد قرارداد این پروژه، روس‌ها طی هفته جاری به ایران سفر می‌کنند.

  کارگران صنایع در بندر ماهشهر صاحب خانه می‌شوند



منبع