حل مشکل کنترل دستی گذرنامه در فرودگاه امام خمینی به زودی/ مشکل کم‌آبی به فرودگاه امام رسید

به گفته سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، ظرفیت سالانه ترمینال یک ۶ میلیون مسافر است؛ اما اکنون تا ۸ میلیون مسافر را سرویس می‌دهد.

این خبر تکمیل می‌شود…



منبع

چلندری همچنین به مشکل کم‌آبی جدی اشاره کرد و گفت: ۸ حلقه چاه آب در فرودگاه امام وجود داشت که اکنون هر ۸ چاه خشک شده است.

بدهی ۲ هزار میلیاردی ۲ ایرلاین به فرودگاه امام

چلندری کنترل دستی گذرنامه را یکی دیگر از مشکلات بزرگ در فرودگاه امام خمینی دانست و گفت: در اوج پروازها که ۳ هزار مسافر وارد فرودگاه می‌شوند به دلیل کنترل دستی گذرنامه صف طولانی مسافران تشکیل می‌شود که در شان فرودگاه امام خمینی نیست. این مشکل توسط فراجا حل خواهد شد و فرودگاه امام نیز آمادگی کامل دارد تا از راه‌اندازی گیت‌های الکترونیکی کنترل گذرنامه حمایت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «سعید چلندری» امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات وزیر راه و شهرسازی از وضع موجود فرودگاه امام مورد تایید است؟، اظهار کرد اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره وضع نامناسب فرودگاه درست است، فاصله فرودگاه امام با سایر فرودگاه‌های منطقه بسیار زیاد است و حرفی برای گفتن نداریم.

وی زمان کوتاه مدیریت و انتصاب مدیرانی که سواد حوزه صنعت هوایی را نداشتند از جمله دلایل عقب ماندگی در فرودگاه امام اعلام کرد و گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم مدیرانی منصوب شدند که سواد صنعت هوایی را نداشتند.

چلندری تاکید کرد که ترمینال یک فرودگاه ظرفیت بیشتری برای سرویس دهی به مسافران را ندارد و بر این اساس مطالعات بازسازی ترمینال یک تمام شده است و اگر هیات مدیره موافقت کند تا قبل از عید بازسازی ترمینال یک فرودگاه آغاز خواهد شد.

  تاکید رئیس جمهور بر تسریع در اجرای پروژه‌های ریلی تهران-مشهد، رشت- کاسپین و بافق- اقلید

چلندری تاکید کرد که گلایه مسافران درباره صف‌های طولانی کنترل گذرنامه دغدغه مدیریت فرودگاه است؛ اما نه کنترل سرور سیستم گذرنامه و نه الکترونیکی شدن گیت‌ها به عهده فرودگاه امام نیست.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی هم چنین گفت: دو ایرلاین ماهان و هما حدود ۲ هزار میلیارد بدهی به فرودگاه امام دارند که مذاکرات و جلسات زیادی برای پرداخت بدهی این دو ایرلاین برگزار شده است.

چلندری نبودن سیستم الکترونیکی کنترل گذرنامه در فرودگاه امام خمینی را ناشی از برخی ملاحظات امنیتی اعلام کرد و گفت: اکنون به صورت پایلوت دو گیت الکترونیکی راه‌اندازی شده که اگر طرح با مانعی برخورد نکند، این مشکل بالاخره حل خواهد شد.

چلندری گفت: ترمینال یک فرودگاه امام خمینی از سال ۸۴ تا همین امروز توسعه نیافته است و در حالی که برای روزانه ۳۰ پرواز در نظر گرفته شده بود اکنون تا روزی ۲۰۰ پرواز را سرویس می‌دهد.