پیشنهاد میشود قبل از شروع فرآیند طراحی، طرحهای مشابه با کار خود را بررسی کنید و از تجربیات مهندسان دیگر استفاده کنید. مکان، کمیت و نوع روشنایی پارکینگ به دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا نور کافی برای کاربران پارکینگ فراهم شود. طرحهای مربوط به تهویه طبیعی در نظر گرفته شود و برای تعیین اثربخشی آن مطالعه دقیقی در مورد انواع طراحی تأسیسات پارکینگ صورت گیرد. فضای کار مناسب برای صندوقدار و تجهیزات نظارتی کارکنان فراهم گردد.
براساس نتایج پژوهش، با مقایسه روش های طراحی در ارتباط با عوامل اثرگذار در طراحی معماری این ساختمان ها، روش های طراحی نظام مند و منطقی-مرکب روش های مطلوب تری جهت طراحی ارزیابی گردیده اند. از سوی دیگر، علی رغم ماهیت عملکردی و اقتصادی کاملا غالب در ساختمان های صنعتی و تأثیرپذیری تمام عوامل از فرآیند تولید، این معیارها اختلاف معناداری با عوامل امنیتی-ایمنی، زیست محیطی و انسانی، برخلاف آنچه در مورد عوامل زیبایی شناسی و معنایی دیده می شود، ندارند. شرکت خط و خاک یک شرکت طراحی معماری و اجرای پروژههای ساختمانی است که با تکیهبر سالها تجربه و دانش همکارانی متخصص، حرفهای و باسابقهای درخشان توانسته است پروژههای ساختمانی متنوعی را از ابتدا تا انتها مدیریت و اجرا نماید. ازجمله خدمات شرکت خط و خاک میتوان به طراحی معماری ساختمان، طراحی نما، طراحی محوطه، طراحی دکوراسیون داخلی، مشاوره و مجری پروژههای ساختمانی، نظارت و مدیریت ساختوساز، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی و اداری و… اشاره کرد. طراحي معماري به عملکرد یک معمار در برنامه ریزی، طراحی فرم یا ظاهر سازه و فضا سازی اشاره دارد. این عنوان به طور کلی، طراحی و برنامهریزی شهری تا طراحی ساختمان را در بر میگیرد.
- تغییرات و پلان نهایی پروژه میبایست مطابق با آخرین مقررات ملی ساختمان اجرا شده و به پیمانکار ارائه شود.
- از شیوهٔ معماری پارتی به بعد، در دوران ساسانیان با الهام از معماری عیلام و در معماری دوران اسلامی، روش اول تبدیل به روش رایج ساختوساز شد.
- محدوده مورد مطالعه در این تحقیق، ساختمان های صنعتی به همراه عوامل و موضوعات مطرح در طراحی آن ها می باشد.
- این قسمت های سازه دارای سطوحی است که رویه آن ها از سنگ پوشیده شده اند و می توان از آن ها برای مهمانی ها و همایش ها استفاده نمود.
تفاوت نمای کلاسیک و نمای مدرن کم و جزئی نیست و بسیار قابل بررسی… طراحی معماری فرآیند طراحی و ساخت ساختمانهای مختلف و سایر سازههای مهندسی است که اغلب در زندگی روزمره خود مشاهده میکنید. طراحی معماری طیف وسیعی از علوم و رشته ها را در بر می گیرد، از جمله درک کامل تئوری و تاریخ معماری، زیبایی شناسی و فلسفه، عمل اجتماعی، مهندسی و برنامه ریزی شهری.مهمترین بخش طراحی معماری، طراحی ساختمانی است که هم ارزش کاربردی و هم زیبایی شناختی داشته باشد. این امر می تواند از طرق مختلفی مانند طراحی فضا برای افراد، ایجاد حس هویت فضا و یا حتی ایجاد ساختاری پایدار که الزامات محیطی را برآورده کند، محقق شود.طراحی معماری تنها در مورد طراحی ساختمان ها نیست، بلکه شامل همه چیز است، از ایجاد و تزئین فضاها تا اطمینان از پایداری آنها. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان مسکونی ابتدا باید جانمایی آسانسور و پلکان در طرح مشخص شود. انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
طراحی فاز یک معماری
برای مثال یک بنای مذهبی مثل کلیسا باید بیانکنندهٔ یک نظم کیهانی، منتقلکنندهٔ احساس ایثار و حتی آموزشدهندهٔ ایمان و فلسفهٔ مذهبی از لابلای ریختها و تزئینات باشد. یک ساختمان حکومتی هم باید دارای شخصیت خاص باشد و بازدیدکنندگان (یا شهروندان) را به یک رفتار مورد انتظار وادارد. این اهداف و سیاستها توسط فرهنگ یا حتی خود شخص سازنده تعریف میشود و در حوزهٔ کاری معمار (و نه مهندس) قرار دارد. به نقشه های معماری فاز یک بسنده نمی کنند و متقاضی نقشه های فاز دو و طراحی نما و طراحی دکوراسیون داخلی هستند. طراحی فضای سبز یکی از بخش های مهم طراحی معماری است که هدف آن ادغام ویلا، ساختمان با مناظر طبیعی، آب و گیاهان می باشد. طراحی فضای سبز برای زیبایی و جلوه دادن به یک ساختمان و یا ویلا است.
فراخوان طراحی ورودی دانشکده هنر – 3,526 بازدید
ماهیت اصلی رنگ طنینی از تصورات خیالی است و در این حالت رنگ موسیقی است. زمانی که اندیشه مفهوم، قاعده مندی، لمس رنگ و طلسم آن، شکستهاست آنگاه در دستان خود جز جسم بیروح چیز دیگری نداریم. رنگهای درخشان به تنهایی جذاب هستند اما اگر در یک الگو یا ردیفی منظم قرارگیرند از نظر بصری تأثیر بیشتری خواهند داشت. این نوع آرایش یک ساختار مجله خبری ساختمان ساده را بر این رنگها حاکم میکند و در نتیجه یک مفهوم یا نوعی نظم را، ورای حضور محض رنگها، منتقل خواهد کرد. درخشندگی، دومین صفت رنگ است و درجهٔ نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص میکند (غالباً نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا به کار میبرند). معمولاً درخشندگی رنگهای فام دار را در قیاس با رنگهای بیفام میسنجند.
سبک های معماری