خسارت۲۳۰۰ میلیاردی سیل به راه و ابنیه مازندران در سال جاری

وی بیان کرد :۴۶ مجتمع خدمات رفاهی در استان فعال است  و همچنین احداث ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی آغاز شده است.

خسارت۲۳۰۰ میلیاردی سیل به راه و ابنیه مازندران در سال جاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه ۱۹۲ کیلومتر از راه های استان با هزینه ۳۲۵ میلیارد تومان روکش شده است، افزود: ۲۵ هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری راه‌ها با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه در حوزه حمل و نقل کالا ۱۴ میلیون تن کالا جابجا شده و ۴۷ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در حوزه مسافر امسال ۶۳۰ هزار سفر اتفاق افتاد که ۳ میلیون مسافر جابجا شده است.

خسارت۲۳۰۰ میلیاردی سیل به راه و ابنیه مازندران در سال جاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: امسال ۴۰۰ میلیارد اعتبار راه روستایی مصوب داریم و تخصیص‌ها برای ۲۰۰ ردیف اعتباری در حوزه روستایی به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

ایسنا/مازندران مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه امسال باران‌های سیل‌آسا در شهرستان عباس‌آباد، چالوس، نوشهر، آمل، نور و بابل خسارت به حوزه راه‌ها وارد کرده است، گفت: سیل امسال ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ و ابنیه‌های فنی استان زده است و از آنجایی که در این حوزه منابع اعتباری ابلاغی نداریم اما مطالعات برخی از این پل‌ها آغاز شده است.

 ۳۳ اکیپ ثابت و سیار با ۳۵۰ نفر و ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در بخش راهداری زمستانی فعالیت دارند و نمک و ماسه در انبار راهدارخانه‌ها به اندازه کافی داریم.

جهانیان یادآور شد :برای اولین‌بار در کشور سامانه مدیریت جامع روشنایی توسط یک شرکت دانش‌بنیان طراحی شده است.

  تاخیر ۱۷ ساعته پرواز استانبول - تهران

حسن جهانیان امروز ۲۹ آذرماه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اظهار کرد : در هفته حمل و نقل دیدار با خانواده شهدا، بازدید از شرکت‌های حمل و نقل، نشست با راهداران، دیدار با استاندار، نواخته شدن زنگ راهداری و ایمنی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول با اعلام اینکه در حوزه ابنیه فنی برای ۳۳ دستگاه پل با ۳۸ میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد:  در نقاط رانشی ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و همچنین برای هر یک کیلومتر آسفالت روستایی نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم .

وی با اشاره به اینکه امسال روند آهنگ پروژه‌ها تندتر شده است، تصریح کرد:  در هشت ماه امسال هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌ها خط‌کشی و از ۱۳ نقطه حادثه‌ساز، چهار نقطه پرتصادف ایمن‌سازی و اصلاح شد.

جهانیان با بیان اینکه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان ۱۹۱ کیلومتر راه روستایی آسفالت و روکش شده است، گفت: راهدارخانه‌های سطح استان تجهیز، مرمت و چند راهدارخانه به مدار اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل برای ساماندهی بار مشکلاتی داشتیم و امروز در پایانه بار نکا نوبت‌دهی مکانیزه از امروز آغاز می‌شود تا شفافیت و عدالت انجام شود، گفت:

این مسئول اظهار کرد: رونمایی از چهار سامانه راهبردی و دانش‌بنیان در استان در حوزه مدیریت سوخت، مدیریت کنترل پروژه، مدیریت ردیف اعتباری پروژه‌ها و سامانه جامع آمار و اطلاعات در دستور  کار قرار دارد .

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402092920910/%D8%AE%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%B2%DB%B3%DB%B0%DB%B0-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D8%A7%D8%A8%D9%86%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C