خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی طی پنج روز آینده

روز شنبه در برخی نواحی شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز غربی باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

روز سه شنبه رگبار پراکنده باران  در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و شرقی و همچنین برخی مناطق زاگرس مرکزی دور از انتظار نمی باشد.

طی پنج روز آینده در نواحی شمال شرق، شرق، ( بویژه منمطقه زابل ) جنوب شرق و بخش هایی از مرکز کشور وزش باد شدید ، خیزش گردو خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

علاوه براین از اواخر وقت امروز گردو خاک از کشورهای همسایه غربی به بخش هایی از جنوب غرب، غرب و از بعداز ظهر امروز تا روز دوشنبه در نوار غربی کشور و کاهش کیفیت هوا در این نواحی دور از انتظار نیست.

طی پنج روز آینده هوای تهران صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات با وزش باد و از روز یکشنبه تا سه شنبه کمی ابری و نیمه ابری بعدازظهرها احتمال رگبار باران و وزش باد شدید پیش بینی می شود.



منبع

روز یکشنبه این شرایط در مناطق ذکر شده و بخش هایی از ارتفاعات دامنه های البرز مرکزی و شرقی و دوشنبه در نوار شمالی کشور ، ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی و بخش هایی از مرکز کشور حاکم است.

به گزارش روز جمعه مجله خبری راه و ساختمان از سازمان هواشناسی کشور، براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی ۲۴ ساعت آینده در بخش هایی از اردبیل  مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی  و شرقی ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد و در سایر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار پیش بینی می شود.

  تمام راه‌آهن بستان‌آباد با ریل ملی ساخته شد/ بهره‌مندی از تخصص مهندسان ایرانی

طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود. همچنین از روز شنبه تا دوشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شود.