دانستنی های جالب از دنیا که تا به حال به گوشتان نخورده

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله اینترنتی برفانک می باشد. 82- گربه های خانگی ۷۰% وقت خود را در خواب سپری میکنند. دانستنی های علمی31- شمپانزه ها قادرند مقابل آینه چهره خود را تشخیص دهند اما میمونها نمی توانند. 15- درامریکا سالانه ۱۵نفر بر اثر گازگرفتگی توسط سگها جان خود را از دست می دهند.

هفتاد درصد مردم هنگام بوسیدن سرشان رابه سمت راست خم می‌کنند. دانشمندان آلمانی با مشاهده ي افراد در حال بوسیدن یک دیگر در فرودگاه ها، قطارهای راه آهن و سواحل بـه این نتیجه رسیدند. این حالت سر احتمالا بـه راست دست بودن افراد مرتبط اسـت. وقتی مثانه تان پر اسـت دروغ هاي قانع کننده تری میگویید. نیاز شدید بـه دستشویی باعث می‌شود شخص تمام تلاشش را برای نظارت خود کند و بنابر این دروغ هایي میگوید کـه قانع کننده تر هستند. در بدن انسان بـه اندازۀ تغذیه ي 1/2 تا 1/8 میلیون پشه خون وجوددارد.

یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف می کند. علل کما می‌تواند بیماری‌های عفونی مانند مننژیت، سکته مغزی و… باشد. در این مطلب با ۴ تا از جالب ترین افرادی که به کما رفتند آشنا می‌شوید.

مشخصات فنی و ظاهری گوشی‌ Xperia XA1 و Xperia XA2

صد‌ها هزار بازی ایرانی و خارجی دیتادار یا بدون دیتا را با ترافیک نیم‌بها نصب کنید و به سادگی خرید درون‌ برنامه‌ای انجام دهید. بازار مجهز به سپر امنیت است که برنامه‌ها را توسط آنتی ویروس‌ها بررسی کرده و به محض شناسایی برنامه‌ی مخرب، به کاربر اعلام می‌کند که آن برنامه را از دستگاه خود پاک کند. دانستن مطالب جالب درباره خاک و ویژگی های خاص آن به مواد تشکیل دهنده و موجودات درون آن بستگی دارد.

  رئیس جمهور از نمایشگاه طرح‌های راهبردی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بازدید کرد

علل ایجاد اسهال خونی در بزرگسالان و درمان طبیعی آن چیست؟

در این قسمت بیشتر از 100 دانستنی جالب دنیا را برای شما آماده کرده ایم. مجله دانستنیها به صورت دو هفته نامه و توسط گروه مجلات همشهری به چاپ می‌رسد.[۱] این مجله پرتیراژ‌ترین مجله علمی و جزو پرتیراژ‌ترین نشریات حال حاضر در ایران است. بزرگ ترها هم مثل بچه ها اغلب دوست دارند بدانند بعضی چیزها چرا اتفاق می افتند و چـه معنایی دارند. اگر یک سیر رابه کف پاهایتان بکشید، بعد از 30 دقیقه مزه و بوی آنرا در دهان تان حس خواهید کرد. علت این مسأله ماده ي آلیسین اسـت کـه حین تخریب مکانیکی سیر ازآن تولید می‌شود.

46- در مصر باستان افراد روحاني تمام موهاي بدن خود را مي‌كندند حتي ابروها و موژه‌ها. 44- اگر يك ماهي قرمز را در يك اتاق تاريك قرار دهيد، كم كم رنگش سفيد مي‌شود. 39- تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس می باشد. 38- تمامی پستانداران به استثایی انسان و میمون کور رنگ هستند. 35- گونه ای از خر گوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

خواندن مطالبی که با عنوان دانستنی های جالب شروع می شوند یکی از مفیدترین و سرگرم کننده ترین فعالیت هایی است که یک فرد در ساعات اوقات فراغتش می تواند دانستنی انجام دهد. زعفران دارای خواص دارویی بسیار زیادی است و می‌توان از آن برای درمان افسردگی، آسم و بهبود علائم دوره‌های دردناک قاعدگی استفاده کرد. همچنین فواید سلامتی بسیاری نیز برای بچه‌ها دارد که با مصرف این ادویه همراه هستند. شما می‌توانید به نوزادان ۶ ماهه خود مخلوطی از زعفران با شیر مادر بدهید. دانستنی های جالب دنیا101-شيشه در ظاهر جامد به نظر مي‌رسد ولي در واقع مايعي است كه بسيار كند حركت مي‌كند. دانستنیهای جالب11- سوسکها سریعترین جانوران ۶ پا می باشند با سرعت یک متردرثانیه.

  پیگیری طرح قطار سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان/ کریدور جاده‌ای نوار ساحلی جنوب تکمیل می‌شود

آیا می دانید یخ خشک چیست ؟

بـه گفته ي دانشمندان آپاندیس «منزلگاه» امنی برای باکتری هاي مفید درون روده اسـت. دانشمندان نروژی دست بـه ازمایشی بر روی دانشجویان کالج زدند. آنها بـه یک گروه از دانشجویان برگه هایي دادند کـه روی انها متنی چاپ شده بودو از گروه دوم خواستند همان متن را روی صفحه ي کامپیوتر در فرمت پی دی اف بخوانند. در انتها، دانشجویان اطلاعات چاپ شده را بهتر یاد گرفته بودند.

  • اگر بـه نحوه ي بازی کردن انها با شکارشان و گرفتن آن «مثلاً یک موش یا مارمولک» دقت کنید، متوجه می‌شوید کـه این رفتار همیشگی آنها اسـت.
  • دانستنی های جالب و کوتاه– آیا می دانستید هنگامی که عطسه می کنید، قلب شما برای یک میلی ثانیه متوقف می شود.
  • اگر بخواهیم به سادگی موضوع انرژی بخش بودن پروتئین ها را توضیح دهیم، می توانیم این گونه بگوییم که پروتئین ها در درون خود یک حافظه دارند .
  • برای مثال، بهمین خاطر اسـت کـه حتی وقتی حرکت می‌کنیم، علیرغم آنکه سر و چشم ها هم در حرکتند، تصویر مقابل مان بی حرکت باقی می‌ماند.
دانستنی های جالب از دنیا که تا به حال به گوشتان نخورده