درصد خانوارهای اجاره نشین در فارس بیش از میانگین کشوری است

طرح نهضت ملی مسکن، فرصتی مناسب برای بهسازی بافت‌ فرسوده

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن برنامه اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در کشور گفت: در مناطق شهری استان افزون بر ۴۲۲ هزار نفر اقدام به نام نویسی در این طرح کرده‌اند که از این تعداد حدود ۱۳۶هزار نفر پالایش شده‌اند.

طالبان افزود: ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انجام می شود که در همین ارتباط در ۳۳شهر استان اراضی مورد نیاز از سوی اداره کل راه و شهرسازی تامین و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است که کارساخت ۱۸هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن در دست ساخت است.

وی، ابراز امیدواری کرد که با شتاب گرفتن فرایند تهیه زمین و واگذاری آن به بنیاد مسکن، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان در سال جاری شتاب گیرد.

طالبان، یکی از گزینه‌های مناسب برای تامین زمین را استفاده از بافت فرسوده و ناکارآمد شهری دانست و افزود: حجم عظیم سرمایه‌گذاری که در قالب نهضت ملی مسکن انجام خواهد گرفت، این امکان بالقوه را ایجاد کرده است که دولت بتواند در قالب این طرح به بهسازی، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری پرداخته و با سرمایه‌گذاری در این بافت‌ها، نسبت به احیای آنها اقدام کرده و بخشی از تقاضای مسکن را نیز با استفاده از این بافت‌ها پاسخ دهد.



منبع

محمود رضا طالبان، روز یکشنبه در گفت و گو با مجله خبری راه و ساختمان افزود: بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۳۷ و چهارم دهم درصد خانوارها در کل مناطق شهری فارس و حدود ۴۵ و پنج دهم درصد خانوارها در شهرستان شیراز اجاره نشین بوده‌اند.

وی ادامه داد: این دو شاخص آماری نشان می‌دهند که دولت باید نگاه ویژه‌ای به بخش مسکن در نقاط شهری استان فارس داشته باشد.

او اظهار داشت: همچنین بررسی آمار سرشماری مذکور نشان می‌دهد در مناطق شهری استان فارس در مقابل یک میلیون و ۱۸ هزار و ۷۸۴ خانوار، حدود ۹۷۶ هزار واحد مسکونی وجود داشته است.

  اجرای طبقه‌بندی مشاغل در ۱۰۰۰ کارگاه مشمول قانون کار