دیپلماسی اقتصادی خارجی دولت سیزدهم زمینه‌ساز رفع گره‌های رونق ریلی اینچه‌برون شد/ ۱۷ طرح زیرساختی راه آهن در گلستان

۱۷ طرح زیرساختی راه آهن در گلستان

اعتماد افزود: ۱۷ طرح زیرساختی راه آهن در گلستان با اعتبار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری یا شروع عملیات اجرایی در هفته دولت سال جاری است.

اعتماد گفت: با توجه به این رویکرد دولت سیزدهم، به دنبال تکمیل زیرساخت‌های ریلی اینچه‌برون این اداره کل است تا از این ظرفیت هرچه بهتر برای ایجاد بارانداز با حجم بالا و توسعه استان استفاده شود.

محسن اعتماد روز پنجشنبه در نشست خبری قرارگاه خبری شهید همدانی استانداری گلستان، افزود: اکنون تاثیر این اقدام با ارزش دولت سیزدهم را با سفرهای رییس جمهور به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان و امضای تفاهمنامه‌ها، نشان می‌دهد که توسعه تجارت به ویژه در حوزه ریلی خیلی بهتر خواهد شد.  

مدیرکل راه آهن شمال شرق دو تاکید کرد: در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون باید بیشتر سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تعداد مبادله تجاری در منطقه اینچه‌برون رو به گسترش بوده که نمونه بارز آن راه‌اندازی نخستین قطار کانتینری از مبدا قزاقستان به اروپا از طریق محور اینچه‌برون است.

وی به مصوبات سفر دولت سیزدهم در بخش ریلی گلستان اشاره کرد و گفـت: در این سفر 8 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد و از محل تهاتر نفت این اعتبار تامین می‌شود که در مرحله تنظیم قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای طرح‌های زیرساختی راه آهن این استان است.

وی خواستار همراهی بیش از گذشته دستگاه‌های مرتبط در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های ریلی در اینچه‌برون شد.

اتصال خط ریلی اینچه‌برون به آسیای میانه در آذرماه سال ۹۳ با حضور روسای جمهوری سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان طی مراسمی ویژه در گمرک اینچه‌برون گنبدکاووس انجام شد.

  عاقبت وام ندادن بانک‌ها به بخش مسکن/ قبض جریمه ۲۶ هزار میلیاردی!
وی افزود: ایجاد مهار سیلاب در ایستگاه راه آهن اینچه‌برون با هزینه کرد ۸۰ میلیارد ریال، ایجاد راه‌های دسترسی به محوطه‌های تخلیه و بارگیری اینچه‌برون با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار، ایمن‌سازی حریم ایستگاه راه آهن گرگان، بهره‌برداری از سالن ورزشی راه آهن در گرگان، برق‌رسانی به ایستگاه راه آهن اینچه‌برون، بهسازی شبکه فاضلاب ایستگاه گرگان از جمله مهمترین طرح‌های راه‌آهن در استان برای هفته دولت است.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر در ایستگاه ریلی اینچه‌برون، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع راه آهن هزینه شده که ایجاد پنج محوطه بارانداز کالا به مساحت ۳۰ هزار متر مربع از جمله است در حالی که قبل از این فقط یک محوطه با دو هزار و ۵۰۰ متر مربع برای تخلیه بار وجود داشت.

گلستان از شمال با ترکمنستان، از شرق با خراسان‌شمالی، از جنوب با سمنان و از غرب با مازندران همسایه است.



منبع