دیپلماسی دولت سیزدهم افزایش ۴۰ درصدی حمل و نقل کالا را رقم زد

بحث ایمنی از اولویت های نخست سازمان راهداری
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، بحث ایمنی را از اولویت های نخست این سازمان در کشور دانست و گفت: هم اینک در کشور ۲۲۱ هزار کیلومتر راه داریم که اگر بتوانیم این سرمایه را به درستی برای آیندگان حفظ کنیم کار بزرگی انجام شده است.

امانی افزود: در بحث نگهداری این راه ها، در بدبینانه ترین حالت سال گذشته به عدد ۳۵ هزار میلیارد تومان فقط برای نگهداری راه‌های موجود رسیدم که باید هزینه می‌شد در حالی که درآمد این سازمان در پایان سال به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی اعزام پنج میلیون زائر به عراق
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص انتقال زائران به کشور عراق در محرم امسال گفت: امسال با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری و بر اساس توافقات خوبی که با دولت عراق شده از جمله در بحث حذف ویزا شده، پیش بینی می شود که بیش از پنج میلیون زائر برای سفر به کشور عراق داشته باشیم.

در این آیین علیرضا راستیار به عنوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس معرفی و از تلاش های علیرضا سیاهپور مدیر کل سابق این اداره کل نیز تقدیر شد.



منبعمعاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: اگر بتوانیم تا پایان سال بحث راه اندازی ۲ هزار و ۲۰۰ دوربین کنترل سرعت جدید در جاده های کشور را که با پلیس به توافق رسیده ایم به مناقصه بگذاریم و رشد ۱۰۰ درصدی را رقم بزنیم کار قابل توجهی انجام شده است.

  چند خوزستانی وام ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند؟

او افزود: سال گذشته با گرفتن چند حکم قانونی موفق شدیم که وضعیت اعتبارات سازمان را رشد دهیم و امیدواریم امسال با توجه به اقدامات انجام شده به عدد ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد برسیم. 
وی بیان کرد: سال گذشته به همان میزان که اعتبارات ما افزایش یافت اقدامات موثری در ارائه خدمات و انجام اقداماتی همچون روکش آسفالت و خط کشی راه های کشور انجام شد.

وی، حمل و نقل جاده ای را مهمترین حوزه حمل و نقل کشور دانست و افزود: افزون بر ۸۰ درصد بار مسافر از طریق جاده جا به جا می شود که تحقق این مهم جز با کوشش و تلاش فعالان حوزه حمل و نقل بار و مسافر ممکن نیست.

او اظهار داشت: امسال نیز به رغم اینکه اسناد بالادستی و قوانین و مقررات برای ما ۱۰ درصد رشد سالانه در ترانزیت کالا را پیش بینی کرده اما امیدوریم با هدف گذاری انجام شده و تاکید وزیر راه و شهرسازی به عدد ۲۰ میلیون تن برسیم.

وی بیان کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی در بحث پیش بینی درآمد پایدار برای سازمان راهداری انجام شد و اگر چنین اقداماتی نشده بود حتی در پرداخت حقوق پرسنل هم دچار مشکل می شدیم.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، داریوش امانی،روز  سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در شیراز افزود: این دیپلماسی دولت در کنار تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و همچنین اعزام و پذیرش هیات های تجاری و اقتصادی خارجی زمینه ساز تحقق این مهم شد.

  اصلاح طرح کالابرگ الکترونیکی/اقبال عمومی افزایش خواهد یافت

جا به جایی ۱۲۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور
امانی گفت: در بحث جا به جایی کالا و کالاهای اساسی در کشور توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در چهار ماه امسال ۱۲۵ میلیون تن کالا جا به جا شده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال نیز با توجه به تداوم سیاست ها و برنامه های دولت، شاهد رشد ۳۵ درصدی در ترانزیت کالا نسبت به مدت مشابه پارسال بودیم.