رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی اسالم به خلخال تجهیزات زمستانی داشته باشند

معروف خسروی روز یکشنبه در مصاحبه با مجله خبری راه و ساختمان با اشاره به بارش برف در ارتفاعات خلخال گفت: بارش برف در جاده‌های ارتباطی خلخال – گیلان که از شب گذشته آغاز شده هم‌اکنون نیز ادامه و ۵ الی ۸ سانتیمتر برف در سطح جاده بر روی زمین نشسته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال افزود: بارش برف همراه با برودت هوا و بروز یخبندان در محورهای کوهستانی به خصوص جاده های منتهی به استان گیلان موجب لغزندگی و کندی‌ تردد خودروها شده و به همراه داشتن تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ برای رانندگان عبوری از راه‌های خلخال – گیلان به رانندگان عبوری از این محورها توصیه می‌شود.

وی اظهارکرد: در حال حاضر سطح راه‌های خلخال به اسالم وپونل هردو برف روبی ونمک پاشی شده با این حال به علت شدت حاکمیت هوای سرد، مه غلیظ و کاهش دید افقی هم اکنون عبور از گردنه سخت گذر الماس واقع در محور ارتباطی خلخال به اسالم با احتیاط کامل امکان‌پذیر است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال هم به مجله خبری راه و ساختمان گفت: با بارش برف پاییزی در مناطق مرتفع این شهرستان دمای هوای شهرستان به خصوص مناطق مرتفع از شب گذشته رو به کاهش گذاشته و دمای پیش از ظهر امروز شهر خلخال به ۲ درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با حداقل هوای روز قبل این شهر ۵ درجه سردتر شده است.

خسروی گفت: با توجه به بارش برف پائیزی راهداران مستقر در راهدارخانه الماس خلخال از بامداد امروز یک شنبه با بکارگیری ماشین‌آلات راهداری و برف‌روبی اقدام به برف روبی، پاکسازی و نمک پاشی مسیرهای پوشیده از برف کرده و هم اکنون نیز در حال خدمات‌رسانی به مسافرین عبوری از راه‌های خلخال به پونل و اسالم هستند.

  جزئیات تزریق ۲ میلیارد دلار به طرح نهضت ملی مسکن

وی اظهار کرد: با توجه به ورود جبهه هوای سرد و بارشی به منطقه بارش برف از ایستگاه روستای میانرودان از توابع بخش شاهرود خلخال به میزان ۵ سانتیمتر گزارش شده وهمچنین کاهش دمای هوا در روزهای اتی بیشتر شده و بارش‌ برف نیز در ارتفاعات شدت خواهد گرفت.



منبع

غلامرضا گلمرادی گفت: بامداد امروز بیش از ۴ میلیمتر باران در سطح شهر خلخال باریده است که گزارش‌های ارسالی از ایستگاه‌های باران سنجی مناطق مختلف شهرستان بیش از این مقدار است.

رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی اسالم به خلخال تجهیزات زمستانی داشته باشند