راهنمای متقاضیان صدور مجوز کاریابی داخلی

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402101813009/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C

بازگشت به سامانه اصلی و  انتخاب گزینه درخواست مجوز

مراحل بعدی ثبت نام به این ترتیب است:

گزارش ایسنا، کاریابی‌ها و مراکز مشاوره شغلی بازوی توانمندی برای دولت در شناسایی فرصت‌های شغلی و تامین نیروی کار به شمار می‌روند و سهم بالایی در ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار کار دارند.

در نهایت کلیه مدارک و مستندات مرتبط شامل عکس پرسنلی، مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت و گواهی عدم سوء پیشینه بارگذاری می‌شود.

راهنمای متقاضیان صدور مجوز کاریابی داخلی

در صورت تایید شرایط متقاضی یا عدم بررسی درخواست توسط اداره کل استان در مهلت مقرر هفت روزه، صفحه ورود اطلاعات قبض مالیاتی فعال شده و متقاضی باید نسبت به واریز وجه به شماره حساب دریافت شده از اداره سازمان مالیاتی استان و بارگذاری اطلاعات حق تمبر اقدام کند.

اداره کل استان برای بررسی قبض ابطال تمبر نیز سه روز کاری مهلت دارد در غیر این صورت سامانه به طور خودکار آن را تایید خواهد کرد.
در پایان مجوز الکترونیکی در قالب QR کد صادر و متقاضی جهت دریافت مجوز فیزیکی به اداره کل استان مراجعه می‌کند. مراجع قانونی ذیصلاح نیز به صورت پسینی بر صلاحیت فردی متقاضی نظارت خواهند کرد.
 

ثبت مشخصات وب سایت ویژه متقاضیان اخذ مجوز کاریابی الکترونیکی

تکمیل اطلاعات هویتی با توجه به انتخاب نوع و شخصیت کاریابی

به اعتقاد کارشناسان بازارکار، دفاتر و موسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌ها ضمن شناسایی و رصد نیازهای بازار کار به طور مستمر، ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را به منظور جذب و بکارگیری نیروی مورد نیاز بازار به کار می گیرند. در همین راستا و به منظور اطلاع متقاضیان از مراحل ثبت نام و روند صدور مجوز، گزارش راهنمای ثبت درخواست مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

  استاندار کرمان: توزیع اعتبارات حوزه راه استان عادلانه نیست

ورود خودکار به سامانه احرار هویت یکپارچه وزارت کار و انجام آن بر اساس اطلاعات هویتی

بر این اساس در صورت نقص یا ایراد در اطلاعات و مدارک بارگذاری شده، اداره کل استان درخواست متقاضی را به صفحه ویرایش اطلاعات و مستندات بازگشت می‌زند.

در گام آخر پس از تایید اطلاعات ثبت شده برای متقاضیان کد رهگیری تخصیص داده می شود تا امکان اطلاع از روند بررسی درخواست مجوز از بخش پیگیری در صفحه ورود کاربران به سامانه میسر شود.

تکمیل اطلاعات کاریابی همچون نام،نوع و محل فعالیت

ثبت اطلاعات شغلی و سوابق کاری

در راستای اطلاع از مراحل ثبت نام و فرایند درخواست صدور مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی، راهنمای اخذ مجوز در اختیار علاقمندان و متقاضیان قرار می گیرد.

راهنمای متقاضیان صدور مجوز کاریابی داخلی

ارجاع خودکار به درگاه ملی یکپارچه صدور مجوزهای کسب و کار و ثبت درخواست و تکمیل اطلاعات در آن

وارد کردن اطلاعات تکمیلی همچون وضعیت ایثارگری و مکان اقامت و در صورت تمایل ثبت معرفی نامه مربوطه

به گزارش ایسنا، در زندگی هر فردی ورود به عرصه کار یکی از مهم ترین مراحل زندگی او به شمار می‌رود. در این بین یافتن شغل مناسبی که بتواند ضمن تامین معاش، کسب درآمد و رفع نیاز مالی، رضایت شغلی فرد را برانگیزد، دغدغه ای است که غالب افراد با آن روبه رو هستند؛ از این رو شناسایی استعدادها، توانایی‌ها و شرایط روحی و جسمی فرد برای پذیرش یک شغل از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا دفاتر مشاوره شغلی می‌توانند با بررسی و انطباق ویژگی‌های فردی با شغل مورد نظر در یافتن شغل مناسب نقش موثری داشته باشند.

  الحاق ۴ فروند کشتی ساخت داخل، ۴۰ درصد به ظرفیت حمل بار اضافه می‌کند

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متقاضیان اخذ مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی می‌توانند به منظور انجام کلیه مراحل صدور مجوز به صورت الکترونیکی به سامانه   https://karyabimojavvez.mcls.gov.ir     مراجعه کنند.