وی تصریحکرد: ضرورت دارد که در بخش مسافری، خدمات با کیفیت بالا، مستمر و منظم به مردم ارائه کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی از فرایندهای توسعه ناوگان نیاز به اصلاح دارد، ادامهداد: باید طرحی نو در اندازیم و چشمانداز و ویترین مناسبی برای راهآهن داشته باشیم تا عملکرد خوبی از راهآهن به مردم نشان داده شود.
مدیرعامل راهآهن با اشاره به اینکه نرخگذاری بلیت قطارها باید متعادل شود، گفت: لازم است در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم؛ زیرا راه برونرفت از وضعیت فعلی راهآهن، بازنگری در فرایندها و نگرش جدید به این صنعت است.
اعضای این انجمن همچنین خواستار اهمیتدادن به صنایع ریلی و تولید داخل شدند.
منبع: https://www.irna.ir/news/85634412/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%86%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
وی خاطرنشانکرد: برای اینکه صنایع مرتبط با بخش ریلی را به گردش در بیاوریم باید جایگاه راهآهن را ارتقا دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد: گروه صنایع ریلی فعال شود تا بتوانیم با استفاده از توان داخل، بخشی نیازهای راهآهن را رفع کنیم.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از راهآهن، «جبارعلی ذاکری» در نشست با اعضای هیاتمدیره انجمن صنایع ریلی ایران افزود: سلسلهنشستهایی با فعالان بخشهای مختلف صنعت ریلی در حال برگزاری است تا با همفکری با آنان رویکردهای جدیدی در حوزههای مختلف راهآهن از جمله زیرساخت و ناوگان تبیین کنیم.
اعضای انجمن صنایع ریلی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف صنعت ریلی صادقانه و تمامقد در کنار راهآهن هستیم، به بیان چالشهای این بخش پرداختند.
رکود خط تولید کارخانههای تولیدکننده ناوگان ریلی، جذابیت اندک سرمایهگذاری در بخش ریلی به دلیل قیمت پایین بلیت قطارها و هزینه بالای تامین و نگهداشت ناوگان ریلی، عدم تخصیص سهمیه ارزی به بخش ریلی و محدودیت در اجرای فرایند تامین منابع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر، از مواردی بود که اعضای این انجمن به آن اشاره کردند.