رشد ساخت و ساز در شهر جدید ساحلی تیس

رشد ساخت و ساز در شهر جدید ساحلی تیس

در جریان بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی از شهر جدید تیس، پروژه‌هایی همچون بلوارها، فضای سبز، واحدهای ویلایی مبلمان شده، پروژه‌های ورزشی و گردشگری مورد توجه قرار گرفت.

یه گزارش ایسنا، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جریان بازدید از شهر جدید ساحلی تیس در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تیس به بزرگترین مرکز عملیات عمرانی استان تبدیل شده و در حال حاضر به بهره‌برداری از بخش‌های مختلف این شهر جدید تلاش می‌شود.

طبق اعلام شرکت عمران شهرهای جدید با افتتاحیه رویدادهای ورزشی و فستیوال‌های ساحلی، تیس به عنوان یکی از شهرهای جدید ساحلی در استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است. طراحی این شهر با الگوی مدرن و بومی، با اقلیم منطقه سازگار است و اولین نمونه ساختمان مسکونی در این شهر به تازگی به بهره‌برداری رسیده است.

آینده روشن شهر تیس

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از زیرساخت‌های انرژی، بلوارها، و معابر شهری تیس در حال انجام است. بیشتر آنها تا پایان تیرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید. این اقدامات همچنین شامل راه‌اندازی فوتبال و والیبال ساحلی، ماراتن‌های ساحلی و موج‌سواری می‌شود، که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه برگزار خواهند شد.

شهر تیس نه تنها پیشرفت عمرانی و توسعه را به منطقه چابهار می‌آورد، بلکه ایجاد اشتغال و مراکز تفریحی و رفاهی را نیز فراهم می‌ سازد.

وی ضمن بازدید از پروژه های ورودی، بلوار۴۰ متری غربی شهر به طول ۳ کیلومتر، مبلمان و فضای سبز بلوار غربی، عملیات اجرایی پروژه های ورزشی، فستیوال، پذیرایی و گردشگری ساحلی شهر جدید تیس، دستور ها و هماهنگی های لازم را برای سرعت بخشیدن به این پروژه ها صادر کرد.

  ارجاع بندهای مربوط به تامین مالی اجرای طرح‌های حمایتی تأمین مسکن/ قالیباف: مسکن اولویت یک مجلس

همچنین در جریان این بازدید، واحدهای ویلایی تجهیز و مبلمان شده این شهر جدی با مساحت متر مربع مورد بازدید قرار گرفت. گفتنی است، این واحد ویلایی شامل ۸ قطعه بوده که در وضعیت فعلی ۳ قطعه از آن به صورت کامل تجهیز و مبلمان شده و طراحی آن با الگوی مدرن و در عین حال بومی و سازگار با اقلیم نمونه ای جذاب از اولین ساختمان مسکونی در این شهر گردشگری ساحلی است.

غفوری در جریان بازدید بیان کرد: در حال حاضر و با وجود گرمای شدید تابستان، با حضور ۱۰پیمانکار و توسعه گر محلی فعال، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین، ۳۰۰ کارگر و متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلین غیر مستقیم و تبعی، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان بلوچستان تبدیل شده وبه خوبی پرچمداری سکونتگاه های جدید ساحلی را عهده دار است. همچنین گروه های کثیری از مشاورین و طراحان شهری و معماری در سطح کشور به طراحی پروژه های این شهر جدید مشغولند.

برنامه ریزی برای بهره برداری از این پروژه بزرگ و ریزپروژه های عملیاتی این شهر جدید ساحلی، شامل: زیرساخت های انرژی، بلوار ها و معابر شهری، دروازه ورودی، مبلمان و اثاثه شهری، پوشش گیاهی، روشنایی مسیرها و مراکز تفریحی و ورزشی به گونه ای است، که تا پایان تیرماه سال جاری بخش زیادی از آنها به بهره برداری خواهد رسید و در گام اول برگزاری رویدادها و فستیوال های ورزشی ساحلی شامل: فوتبال و والیبال ساحلی، برگزاری دو ماراتن ساحلی و موج سواری در دستور کار قرار دارد که منطبق بر رژیم اقلیمی منطقه و سیستم تابستانی موسمی و روزهای نسبتا خنک تر در مرداده ماه برگزار خواهد شد.  

  عملیات اجرایی ساخت ۴۸۶ واحد مسکن ملی در ساری آغاز شد

با تمرکز براین شهر جدید به عنوان یکی از شهرهای جدید ساحلی، پیشرفتی چشمگیر در عملیات اجرایی و همچنین اشتغال زایی و ایجاد مراکز رفاهی و فراغتی و تفریحی در منطقه چابهار حاصل شده است.  

شایان ذکر است که همزمان با این پروژه های توسعه ای و رفاهی، عملیات ساخت یک محله از محلات مسکونی این شهر جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است و به زودی بخشی از آنها به بهره برداری می رسد.  

رویکرود مدنظر برای همگامی ساخت زیرساخت، خدمات روبنایی و رفاهی و تفریحی با ساخت مسکن، موضوعی است که به عنوان رویکرد نوین در شهرهای جدید در دستور کار قرار گرفته و مانع از ایجاد شهرهای خوابگاهی و بدون وجود امکانات و خدمات رفاهی خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: https://www.isna.ir/news/1403032416635/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%AD%D9%84%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%D8%B3