به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، «سید میعاد صالحی» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: شاخص حمل به سنجش «مجموع عملکرد» حمل بار و مسافر راه آهن میپردازد. این شاخص در ۱۴۰۲ نسبت به ۱۳۹۹ حدود ۱۱ درصد رشد کرد و این مسیر رشد در دولت چهاردهم نیز با قوت ادامه مییابد.
وی خاطرنشانکرد: البته با افزایش چشمگیر ۲۱۹ درصدی جابهجایی مسافر ریلی و با تلاشهای انجام شده، حمل بار برخلاف پیشبینیها فقط ۱۹ درصد کاهش یافت که در مجموع منجر به افزایش ۱۱ درصدی شاخص حمل شد.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، در طول سه سال گذشته ۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران از قبیل ساخت، تولید داخل و ورود به شبکه ریلی انجام شد.