رهاورد سفر رئیس جمهور؛ تکمیل ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در خراسان جنوبی

وی با اشاره به ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک این استان با افغانستان اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که باید به راه‌های مرزی استان نیز توجه کنیم تا اقتصاد و ترانزیت تقویت شود.

استاندار خراسان جنوبی اوایل مرداد امسال در جلسه شورای معاونین استانداری که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: یک سوم اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به حوزه راه‌های استان اختصاص یافته است و ۱۰۰ کیلومتر باند دوم راه تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

وی اظهار داشت: از این محل در سه ماه پایانی سال گذشته ۵۰ کیلومتر باند دوم راه در استان تکمیل شد و زیر بار ترافیک رفت همچنین تاکنون ۵۰ کیلومتر جاده دوبانده در استان آسفالت شده که باید علائم‌گذاری شود و ۵۰ کیلومتر دیگر تا زیرسازی آسفالت انجام شده است.

وی یادآور شد: دهه فجر سال ۹۹ از مجموع افتتاح ۴۵۰ کیلومتر پروژه دوبانده‌سازی در سطح کشور، ۹۰ کیلومتر مربوط به خراسان جنوبی بود و سال گذشته نیز از ۹۵ کیلومتر کل کشور، ۳۰ کیلومتر (۳۲ درصد) در این استان افتتاح شد.

داعی تصریح کرد: در مجموع ۵۸۰ کیلومتر پروژه باند دوم در دست اجرا داریم که قبل از سفر استانی ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و اکنون به ۳۵ درصد پیشرفت رسیده است.

تخصیص به‌موقع اعتبارات از مهمترین مولفه‌ها در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های دوبانده‌سازی است که رقم تخصیص یافته در بودجه سال گذشته نشان از توجه دولت به این موضوع دارد به‌طوری که براساس اعلام مسئولان راه و شهرسازی سال ۹۸ اعتبارات باندهای دوم استان ۲۲۰ میلیارد تومان بود و با پیگیری‌های انجام شده در سال ۹۹ به ۳۶۰ میلیارد تومان و در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۵۱۶ میلیارد تومان رسید.

رئیس جمهور اظهار داشت: جزو اولویت‌های این وزارتخانه اصلاح جاده‌های مواصلاتی و مسایل ریلی در مناطق مختلف است که یکی از این مناطق خراسان جنوبی و جزو برنامه‌ها است.

وی گفت: از محل ماده ۵۶ نیز ۵۰ میلیارد تومان از بانک مسکن برای دوبانده سازی جاده بیرجند – قاین تخصیص یافت که در تاریخ خراسان جنوبی و جنوب خراسان اولین بار انجام شد.

داعی افزود: ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز از این محل برای جاده بیرجند – قاین در حال پیگیری است که قرارداد مبادله شده و تضمین‌نامه بتازگی توسط سازمان برنامه و بودجه صادر شد.

  خط کشی ۱۲۶۰۰ کیلومتر، چهار خطه کردن ۹۰ کیلومتر و ۷۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اربعین

داعی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان برای اجرای باندهای دوم استان در این مدت هزینه شده است گفت: در مجموع طی ۲ سال اخیر با پیگیری‌های متعدد ۱۸۷ کیلومتر باند دوم زیر بار عبور رفته که شامل یک پنجم باندهای دوم خراسان جنوبی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبار راه‌های استان از سه منبع مالی پیگیری شده است، به افزایش بودجه استان اشاره کرد و گفت: اعتبار سال ۹۸ حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بود که سال گذشته به ۴۸۰ میلیارد و امسال به ۷۴۰ میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های مالی حداکثر استفاده را کرده‌ایم افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۰ با پیگیری‌های زیاد توانستیم برای محور خوسف – سه راهی راهداران – دیهوک – طبس ردیف بودجه اخذ کنیم.

رئیس جمهور ۱۹ شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی به خراسان جنوبی سفر کرد که رهاورد این سفر برای استان بیش از ۱۰۰ نوع مصوبه بوده و مبلغ ۱۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای سه سال (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) اختصاص یافته است.



منبع

وی بیان کرد: علاوه بر این از محل ماده ۵۶ نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای جاده سربیشه – ماهیرود از بانک تجارت و ۵۰ میلیارد تومان برای دیهوک – فردوس از بانک سپه تضمین‌نامه‌ها صادر شده و برای ماده ۲۲ رفته است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان خراسان جنوبی، استانی کویری با بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه است که در مسیر ۲ کریدور اصلی کشور قرار دارد و افزایش باندهای دوم در ایجاد زیرساخت امن تردد جاده‌ای تاثیر بسزایی دارد.

رهاورد سفر رئیس جمهور؛ تکمیل ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی با داشتن ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر راه، ششمین استان از نظر طول راه‌ها در سطح کشور است و این پهناوری و فاصله طولانی بین شهرها عملیات دوبانده‌سازی را پرهزینه و گاهی زمان‌بر می‌کند، اما توجه ویژه دولت و پیگیری مسئولان استانی از مرکز منجر به تخصیص اعتبارات خوبی به این حوزه شده است.

رهاورد سفر رئیس جمهور؛ تکمیل ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در خراسان جنوبی

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی از در دست اقدام بودن ۵۸۰ کیلومتر باند دوم راه در سراسر استان خبر داد و افزود: ۵۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی نیمه دوم سال گذشته به بهره‌برداری رسید و ۱۰۰ کیلومتر دیگر در صورت تامین اعتبار، آماده آسفالت است و اجرای آن در برنامه سال جاری استان قرار دارد.

  پروازهای هما در فرودگاه‌های مهرآباد و امام(ره) باطل شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: از اعتبارات سفر رئیس‌ جمهور به استان تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی و ۱۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان به استان تخصیص یافته است.

داعی با بیان اینکه راه‌ها پیشران اقتصادی است و خراسان جنوبی به نوعی شاهراه ارتباطی محسوب می‌شود گفت: ۲ کریدور شمال به جنوب چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد و کریدور بندرعباس – کرمان – راور- دیهوک –  فردوس – مشهد و اصفهان – طبس – مشهد و یزد – طبس – مشهد از استان عبور کرده و اهمیت راه‌ها را دوچندان می‌کند.

نگاه ویژه به راه‌های خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰۰ کیلومتر راه دوبانده در دست اجرای استان نیاز است.

توجه دولت سیزدهم به تخصیص اعتبارات لازم منجر به تکمیل و افتتاح ۵۰ کیلومتر باند دوم در سال گذشته شد و این روند همچنان ادامه دارد.

وی گفت: ابتدای سال ۹۸ در مجموع ۲۳۰ کیلومتر پروژه باند دوم با حجم قرارداد هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان داشتیم که امسال با ۲.۵ برابر افزایش به ۵۸۰ کیلومتر با حجم قرارداد ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: ابتدای سال ۱۳۹۸ آمار باندهای دوم استان ۶۰۶ کیلومتر بود که امروز با ۲۴ درصد افزایش نسبت به مجموع به ۷۹۳ کیلومتر رسیده است.

وی به هدف‌گذاری احداث ۱۰۰ کیلومتر باند دوم در سال جاری اشاره کرد و گفت: اکنون این پروژه حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با تامین اعتبار لازم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

این در حالی است که خراسان جنوبی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به‌ویژه راه‌های دوبانده محسوب می‌شود و با وجود قرار داشتن در ۲ کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان، بسیاری از جاده‌های استان هنوز دوطرفه است.

وی عنوان کرد: برای اتمام ۵۸۰ کیلومتر راه‌های استان نیز حداقل چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تامین اعتبار حداقل در سه یا چهار سال آینده این پروژه‌ها تکمیل می‌شود و به نُرم قابل قبولی در باندهای دوم خواهیم رسید.

  جاده‌های مازندران از ۱۲ تا ۱۶ مهر زیر بار محدودیت‌های ترافیکی می‌رود

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید بر توسعه عدالتی در حوزه‌ راه‌های استان افزود: تلاش کرده‌ایم در هر شهرستان حداقل یک پروژه باند دوم اجرا و مراکز شهرستان‌ها به شبکه بزرگراهی کشور متصل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در این سفر اعتبارات خوبی برای استان مصوب شد که به مرور در حال تخصیص است.

لزوم توجه به راه‌های مرزی

رهاورد سفر رئیس جمهور؛ تکمیل ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در خراسان جنوبی

وحید داعی در گفت و گو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان اظهار داشت: اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف برای تکمیل راه‌های استان مصوب شد که با پیگیری‌های صورت گرفته در سال نخست از هزار میلیارد تومان تخصیص نقدی استان، ۳۸۰ میلیارد تومان مربوط به راه و شهرسازی بوده است.

این نیاز و اولویت اساسی در سومین سفر استانی رئیس جمهور که نوزدهم شهریور سال گذشته به خراسان جنوبی انجام شد، مورد توجه ویژه قرار گرفت و آیت الله رئیسی در آن سفر گفت: یکی از مسایل جاده‌ها و ارتباطات ریلی است که وزیر راه و شهرسازی همراه ما هستند و این مساله را دنبال می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یکی دیگر از راه‌های تامین مالی راه‌های استان را تهاتر ذکر کرد و گفت: از این محل پارسال ۴۵ میلیارد تومان در حوزه راه‌های استان استفاده کردیم.

۵۸۰ کیلومتر راه دوبانده در دست ساخت

اولین بار جذب اعتبار از محل ماده ۵۶

تصویب ۲ هزار میلیارد تومان، رهاورد سفر رئیس جمهور

جواد قناعت افزود: ما به راه‌های استان به‌طور ویژه پرداخته‌ایم زیرا خراسان جنوبی در زمینه زیرساخت‌ها به‌ویژه در حوزه راه‌ها عقب‌ماندگی‌های سنتی دارد.

سفر شهریور سال گذشته رئیس جمهور به خراسان جنوبی منجر به تصویب ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف برای تکمیل راه‌های استان شد که با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۸۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی گفت: دوبانده‌سازی راه‌ها و کریدورهای اصلی خراسان جنوبی همیشه از مطالبات گروه‌های مرجع و مردم این استان بوده که در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.