روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان+ فیلم مقاوم سازی افزیر | road-housing

یکی دیگر از انواع سازه هایی که معمولا در بیشتر مجله خبری ساختمان ها کاربرد دارد، پارکینگ ها هستند. این محیط برای پارک کردن خودروها به کار می روند و طبیعتا در هر سازه ای ( اعم از مسکونی یا غیرمسکونی) کاربرد دارند. این گروه ساختمان ها شامل کلیه ساختمان ها به جز ساختمان های عنوان شده در سه گروه دیگر می باشند، مانند ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری، هتل ها، پارکینگ های چندطبقه، انبارها، کارگاه ها، ساختمان های صنعتی. در تغییر وضع بارها، نیروی وارده، فشاری و کششی قابل تعویض بوده و مقاطع به خوبی عکس العمل نشان می دهند؛ ولی مقاومت بتن در فشار مناسب بوده و در کشش کم است. پس اگر مناطقی تحت نیروی کششی قرار گرفته و مسلح نشده باشند، تخریب می شوند.

اهم مصوبات جلسه هیات مدیره (۱۸/خردادماه/۹۹)

امروزه دنیا بعلت کم شدن منابع و صرفه اقتصادی بسمت مقاوم-سازی پیش می رود. همان طور که می دانیم بتن به تنهایی قادر به تحمل تنش های کششی نمی باشد و خیلی زود دچار ترک خوردگی می گردد. به همین علت از میلگردهای فولادی در بتن استفاده می شود که پس از ترک خوردن بتن ناحیه کششی وظیفه تحمل نیروهای کششی را برعهده میگیرد. به منظور ارزیابی رفتار لرزه‌ای و ثقلی و برآورد نیروهاي داخلی و تغییرشکل‌هاي المان های ساختمان نظیر تیر، ستون، دال و…، سازه ساختمان با استفاده از روش های خطی و غیر خطی مدل سازی و تحلیل می گردد.

اگر این حفره‌ ها کوچک باشد می ‌توان از آن‌ ها صرف نظر کرد اما در صورت بزرگ بودن حفره می ‌تواند حتی باعث ایجاد چاهک شده و دیوارهای ساختمان را در خودش فرو برد. در این‌ صورت باید ابتدا پی ساختمان تعمیر شود و بعد از آن به سراغ دیوارها برویم و بقیه مراحل مانند توضیحات قبلی انجام خواهد شد. زمانی که ترک ‌هایی ایجاد می ‌شود باید دال ‌های ساختمان تراز شوند. برای این کار از روش ‌های مختلفی استفاده می‌ کنند؛ مثلاً موادی مثل بتن روان یا دوغاب را داخل دالی که دچار نشست شده است پمپاژ می ‌کنند.

  آلوسیس ساختمان اداری استراتوس اجرای نمای ساختمان ، پنجره و دکوراسیون داخلی در ایران | road-housing

راه اندازی پروتکل امنیتی SSL بر روی وب سایت سازمان

اینگونه ساختمان ها به لحاظ ارزانی مصالح، بیشتر در روستاها ساخته می شود.ساختمانها و دیوار آنها را خشت و گل(کاه گل) تشکیل میدهد. با توجه به اینکه ضریب انبساط طولی آرماتور و بتن تقریباً با هم برابر است، این خصوصیت باعث شده است که ترکیب آرماتور و بتن، سازه محکمی را بوجود آورد. سقف اینگونه ساختمان ها میتواند طاق ضربی،تیرچه وبلوک،کرمیت و سقف مرکب(کامپوزیت) باشد. یک ساختمان از سه بخش اصلی که عبارتند از زیربنا (فونداسیون)، ستون پایه و روبنا تشکیل می شود. پلکان – برای نصب پلکان، به توصیه های متخصصین عمل کنید و پله ها را در جهت شمالی-جنوبی یا غربی – شرقی و یا، در پله های مارپیچی، در جهت عقربه های ساعت نصب کنید.

  • یکی دیگر از روش های نوین مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ساختمان ها استفاده از جداگرهای لرزه ای میباشد.
  • به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات…
  • در این نوع نشست کل پایه و زیربنای ساختمان در همان نقاط با سرعتی برابر به پایین حرکت می‌ کند.
  • ترک‌ها ممکن است وسعت خرابی رانشان دهند یا نشانه حجم بیشتری از مشکلات باشند.ترک‌ها ممکن است در بتن نرم و خمیری روی دهد و یا در بتن سخت.

اشیای غیر منقول، همچون ساختمان در صورت نجس شدن، با شرایطی با تابش نور مستقیم خورشید پاک می شوند. به طور کلی، سازه های مسکونی با مفهوم خانواده و آرامش گره خورده اند. بنابراین هر چیزی که منجر به امنیت و آرامش انسان و حفظ حریم خصوصی او می شود، جزو سازه ها به حساب می آورند. تمام این تصاویر درست و شدنی است اما خیلی از ما، با شنیدن نام شهر، به یاد سازه های عریض و طویلی می افتیم که امروزه به بخش مهمی از زندگی مان تبدیل می شوند. مانند بیمارستان ها، مراکز آتش نشانی، تأسیسات آب رسانی، نیروگاه ها، برج های مراقبت، مخابرات، رادیو و تلویزیون، تأسیسات انتظامی، مراکز کمک رسانی.

  اولین رونمایی از مسکن ۲۵ متری

http://arianarchitects.ir