روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان+ فیلم مقاوم سازی افزیر | road-housing

اجزای سازنده ی ساختمان، مواد اساسی برای ساخت و ساز ساختمان به شمار می روند. تمام ساختمان هایی که تا به حال ساخته شده اند، مولفه های یک سانی مانند فوندانسیون (زیربنا)، دیوار، کف، اتاق و سقف دارند که اجزای اصلی ساختمان را شامل می شوند. ساختمان ها در مرحله آخر برای ظریف کاری، نیاز به تزئین و یا نوسازی با رنگ، گچ کاری، برق کاری، اتصالات در و پنجره، نرده کشی و سایر کارهای روبنایی دارند که تمام این کارها، خدمات ساختمانی نامیده می شوند. برای اینکه درک بهتری از انواع نشست ساختمان و راه ‌های جلوگیری آن داشته باشید بهتر است اول با تعریف آن آشنا شویم. به ‌طور کلی به حرکت خاک به سمت پایین ‌بر اثر تحمیل بار بیش از حد توان را نشست می ‌گویند.

متوسط قیمت مسکن در تهران به 55 میلیون تومان رسید

گچ سیمانی به طور کلی با ضخامت ۱۳ میلی متر استفاده می شود و بعضی اوقات می تواند ضخامت ۲۰ میلی متر نیز داشته باشد. قبل از ملاقات با یک معمار، یک لیست از انتظارات طراحی خانه خود تهیه کنید. این فرایند باید مفاهیم اساسی خانه شما از جمله فضای پذیرایی، تعداد اتاق خواب، اتاق های مهمان، تالار پذیرایی، آشپزخانه، حمام، پلکان، پارکینگ، باغچه، حیاط و استخر، را شامل شود.

  • دیوارها وزنی که از تیرها و دال ها رویشان وارد می شود، به پی منتقل می کنند.
  • به علاوه رطوبت را در خودش نگه نمی ‌دارد و کار تعمیرات زودتر به پایان می ‌رسد.
  • ستون ها، بخش های عمودی ساختمان هستند که در امتداد آن ها تیرها و دال ها قرار می گیرند.
  • البته این ترک ‌ها در صورتی ‌که خاک به سمت بالا حرکت کند نیز ایجاد خواهد شد.
  • نمونه دیگری از جدیدترین تکنولوژی ساخت ساختمان کابل های میله مانند CABKOMA هستند که از زمان ساخت و عرضه در دست استفاده مشهورترین معماران جهان بوده اند.
  بهره‌برداری از ۶۰ سامانه ثبت تخلف در جاده‌های خوزستان در سال جاری

در واقع بدون در اختیار داشتن یک طرح و نقشه ی درست و حسابی نمی توان سازه ای را بالا آورد. در گام بعدی از ساخت و ساز، باید به سراغ اجرای درب ها و پنجره ها رفت. این مرحله باید با دقت و ظرافت زیادی صورت بگیرد چرا که اجرای درب و مجله خبری ساختمان پنجره، بخش مهمی از دکوراسیون داخلی خانه به حساب می آید و سازه را زیباتر می کند. این نوع سازه ها، همان طور که از اسمشان نیز مشخص است همه جور امکاناتی را در خود دارند و معمولا به عنوان سازه های چند منظوره استفاده می شوند.

زیرا دو روش های قدیمی تر مانند افزودن زاکت بتنی و یا افزودن دیوار برشی سازه علاوه بر سنگین شدن هزینه بیشتری نسبت به روشهای نوین تر صرف می کرد. در روش های جدید مانند استفاده از الیاف FRP وزن سازه افزایش چشمگیری نداشته و امروزه با افزایش تولیدات الیاف FRP شاهد کاهش قیمت این الیاف در بازار هستیم. فناوری جدید ساختمان سازی که هنوز به طور کامل پیشرفته نشده و در مراحل ابتدایی خود به سر می برد ربات ها هستند. بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان در حساس ترین پروژه های معماری خود از ربات های نمونه بردار برای بررسی وضعیت خاک و فونداسیون، ترکیبات موجود در آن جهت تحلیل سریعتر و دقیقتر کمک می گیرند. از طرفی ربات ها برای تعیین اسلامپ بتن و کیفیت مواد و ترکیبات سازنده نیز استفاده می شوند.

http://arianarchitects.ir

پاکسازی محل ساخت – قبل از شروع پروژه ساختمانی، لازم است که محل ساخت را از چمن، تخته سنگ و غیره پاکسازی کنید. در صورت وجود یک تپه خاک روی زمین، باید آن را از میان برداشت و در صورت وجود گودال، باید آن را پر کرد. پیدا کردن یک پیمانکار ساختمان خوب، گام بعدی است که باید در کنار انتخاب سازنده، لوله کش، مکانیک، برق کار در نظر داشته باشید. اما اگر بتوانید یک پیمانکار خوب، قابل اعتماد و معقول پیدا کنید، در حقیقت در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده اید.

  تولید و نوسازی ۷۰۳ دستگاه واگن و لکوموتیو/ راه‌اندازی قطار اکو پس از ۱۰ سال وقفه

مدیریت خدمات مهندسی