حسینی نژاد نماینده شرکت قطارهای مسافربری جوپار نیز در این نشست اظهار کرد: ما ۹ رام قطار فعال در کشور داریم که تمامی ملزومات پارچه ای در تمامی آنها در عید نوروز تعویض شد، ضمن آنکه ۱۵ درصد ذخیره ملزومات در انبارها داریم که در طول سال مورد استفاده قرار میگیرد..
وی ادامه داد: شرکت جوپار عید نوروز تمام کوپه ها و سالن ها را با اعتبار بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال نوسازی کرد ضمن آنکه ۱۵ دستگاه چهار تخته ارگ را سال گذشته آوردیم و امسال ۹ دستگاه به خط اضافه می شود.
وی گفت: ۶۰ کیلومتر خط صنعتی و تجاری داخل کارخانجات استان کرمان را به خطوط ریلی کشور متصل کردیم.
مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: در مجموع کل مسیر راه آهن کرمان تا بافق به طول ۲۳۰ کیلومتر است که تمامی طول این مسیر در برنامه بازسازی قرار دارد.
وی گفت: امروز پیش فروش بلیط را تا پایان خرداد به صورت اینترنتی داشتیم که پس از چهار ساعت نخست به صورت اینترنتی و سپس آژانس ها می توانند بلیط بفروشند.
وی تصریح کرد: قرارداد پروژه بازسازی خط ریلی کرمان بافق را با پیمانکار به میزان ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال منعقد کردیم اما مازاد بر این رقم، ریل و تجهیزات را خودمان برای این پروژه تامین کردیم و با این وجود حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
نوسازی ناوگان ریلی
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه تا پایان سال جاری تا ایستگاه جلال آباد و سپس زرند ادامه می یابد عنوان کرد: ۱۷ تا ۱۸ کیلومتر تا زرند باقی می ماند که موافقت ضمنی اجرای آن دریافت شده است.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، مجید ارجونی روز پنجشنبه در نشست خبری ضمن تسلیت شهادت شهید جمهور و همراهان در سفر استانی آذربایجان شرقی افزود: قدمت راه آهن بافق – کرمان به ۵۰ سال می رسید لذا بازسازی این پروژه از سال ۹۰ آغاز شد.
مدیرکل راه آهن استان کرمان افزود: محدوده ریلی منطقه کرمان از بافق تا شوره گز حدود ۵۲۰ کیلومتر راه آهن را شامل می شود ضمن آنکه ۲۲۲ کیلومتر خط صنعتی داریم.
ارجونی با بیان اینکه باید این پروژه تا کرمان ادامه یابد اضافه کرد: از محل قرارداد فهرست بهای ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد دیگر از اعتبار قرارداد را با نرخ قدیم ابلاغ کردیم و در این راستا ۱۴ کیلومتر دیگر از این پروژه را ادامه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه به صورت روزانه بازدید ناظر در مبدا و حین حرکت قطار انجام می شود ادامه داد: برای رفاه حال مردم نظارت بر نظارت قطار نیز جدی پیگیری می شود.
همچنین خبرنگاران در ادامه از خط تهیه و تولید ریل و سفر روی خطوط بازسازی شده از بخش های مختلف بازسازی خط ریلی کرمان – بافق از جمله دستگاه جوش درز ریل و بازسازی قطارهای ارگ شرکت جوپار بازدید کردند.