رگبار پراکنده در برخی نقاط کشور/ وزش باد و خیزش گردوخاک امشب در پایتخت

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و در استان‌های البرز، قزوین، تهران، برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و جنوب کشور در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب فارس، بوشهر بخصوص برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب، گاهی رگبار همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا تا پایان هفته برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت، گفت: از  فردا (چهارشنبه) تا روز جمعه وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور ادامه دارد و فقط در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب‌غرب کشور، گردوغبار رقیق و کاهش کیفیت هوا و در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش بادهای شدید گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

گودرزی ادامه داد: برای روز شنبه آینده وزش باد در منطقه زابل تداوم دارد و سایر مناطق کشور جوی آرام همراه با هوایی گرم است.

وی بیان کرد: امروز و فردا شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران، گفت: در ساعات بعدازظهر و در برخی از ساعت‌ها برای تهران وزش باد پیش‌بینی شده  که بیشینه دما هوا در پایتخت ۳۱ درجه بالای صفر است.

گودرزی تاکید کرد: برای تهران امشب ورزش باد و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد که در برخی نقاط غربی و جنوبی استان در برخی از ساعات شدید می‌شود. 

  کاهش برف در ارتفاعات منجر به خشک شدن برخی رودخانه های دائمی شده است



منبع